Gå til innhold

Forumet er tregt for tiden...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har merket at de siste dagene har forumet vært veldig tregt. Det er spesielt posting som tar lang tid (fra du trykker send, til posten blir lagt inn).

 

Hva er det som gjør det?

 

Vanskelig å si. Ikke noe som skulle tilsi at forumet skal være tregt. Jeg sitter selv på 56k modem for det meste, noe som gjør det svært vanskelig å oppdage om forumet er tregt.

 

Akkurat nå har iallefall serveren lite last.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg sitter på 64K ISDN, men jeg merker det allikevel. Opera pleier ofte å telle opp til 5 sekunder før innlegget blir lagt til. Det er kun på dette forumet det skjer, men det er ikke alltid.

 

Edit: Bilde jeg tok når jeg la inn dette innlegget:

 

bilde1.jpg

 

Brukte også noen sekunder nå når jeg trykte på "endre".

Lenke til kommentar
Jeg merker at forumet er tregt, posting tar lang tid og sidevisning går sakte. Opera er nettleser, og linja er bred som bare det. Burde ikke gå så tregt, eller?

 

Fortsatt svært lite å gjøre for forumserveren, så jeg forstår ikke hvorfor ting går tregt.

 

Restartet Apache og mySQL nå i håp om at det skal hjelpe.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Har erfaring med at PHP + mysql kan være tregt til tider, men vet ikke helt hvorfor....lagde et middels stort system som jeg kjører lokalt på en maskin her, kun meg som bruker, men det hender at det henger litt når man legger inn data osv...

 

 

Edit: gikk raskt å legge inn dette innlegget. (1-2 sek max)

Edit2: redigeringen gikk ikke like raskt...nesten 10 sek.

Lenke til kommentar

hvilken endring?

 

merket også at det gikk tregt, klarer ikke vise sider når det står på som verst, det kommer og går periodevis, har merket det kanskje en gang i uka i snitt.

 

det er så tregt at man ikke kan unngå å merke det, det gjelder kun på forum.hardware.no, ikke www.hardware.no. *sjekke host*

 

Forskjellige maskiner ja, kan tenkte meg at det er mysql relatert kanskje, uten at jeg vet hvilken maskin mysql kjører på.

 

kan også minne om DoS angrep uten at jeg helt kan tro at det skulle være aktuelt, ville nok merkes i loggen og kanskje...

Lenke til kommentar

Jeg sitter selv på 56k modem for tiden, noe som gjør det svært vanskelig å si om det er linjen min eller serveren som er flaskehalsen.

 

At det ikke er noen som har meldt om problemer i dag tar jeg som et hint om at gårsdagens endring forbedret ytelsen.

 

Dersom noen har opplevd dårlig hastighet på forumet de siste 12 timene håper jeg dere sier ifra!

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg hadde store problemer med postene i går også. I dag har det vært raskere, men jeg merker fremdeles at forumet er tregere enn det vanligvis er. Jeg tenker da spesielt på bare det å browse forumet, har kke prøvd å poste noe enda. Det er ikke store greiene, men det er optil et sekund eller noe tregere enn det alltid har vært...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...