Gå til innhold

Hvor kjøper du spill til Xbox 360?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I aller høyeste grad kjøper jeg der de har dem, men jeg er blitt mer bevisst på pris og spiller heller spill litt etter at de kom ut så de rekker synke i pris. Nok å henge fingrene i uansett! Men handler jeg handler jeg gjerne på Platekompaniet eller på GameStop.

Lenke til kommentar

Jeg har en samling på nærmere 80 spill, hvor kun et fåtall er handlet til full/launch pris, bl.a. Halo 3, COD 4, Blue Dragon, Bioshock, osv. Resten av spillene har jeg kjøpt på tilbud eller etter at de er satt kraftig ned i pris, pleier å betale ~99-199kr pr. spill.

 

Hvilken butikk jeg handler i er alt etter prisen jeg får, sonefrie spill jeg ønsker ved release pleier jeg å kjøpe på vgp.ca; med mindre de er på salg her.

Lenke til kommentar

Jeg har nesten utelukkende kjøpt spillene mine i butikk hele mitt liv, med noen få unntak. Elkjøp og Platekompaniet har blitt gjengangere, mens GAME har blitt brukt om det har vært noen spill som har vist seg å være litt vriene og få tak i. Elkjøp har vært førstevalget pga pris, Platekompaniet andrevalget pga tilgjengelighet og GAME tredjevalget for utvalget. Nå i de siste månedene derimot har jeg begynt å bestille fra nett mer og mer. Kanskje det er fordi jeg begynner å bli lat, kanskje det er fordi jeg begynner å bli gjerrig. Begge deler kan nok stemme, men jeg vet iallefall at det er mye mer behagelig å bestille et spill på nett for så å kunne plukke det opp av postkassen litt senere. Det er noe jeg har begynt å sette mer og mer pris på nå som jeg har jobb, da jeg har fått mindre tid mellom slutten på arbeidsdagen og starten på nattens søvn. Tid jeg ikke vil bruke på å løpe mellom butikker.

 

Så for å konkludere litt så ligger jeg vel nå på 70/30 mellom nett og butikk.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Gamestop veldig mye ved bruk av byttekampanje. Kjøpte inn tre utgaver av Bulletwitch og Fall of Liberty, fikk bytta alle en måned eller noe før begge spillene kom på eksluderingslista der. Brukte rundt 200 til sammen på 3 nye spill var ikke galt. Nå er den mildt sagt umulig. Har også en venn på Gamestop, så får spillene tidlig.

 

Platekompaniet og Absoluttspill veksles litt i når det kommer til forhåndsbestilling på nett. Var bare Absolutt i starten, og mer PK i senere tid på grunn av jeg har kjøpt veldig mange limited edtions eller collectors den siste tiden.

 

CDON, The Hut og Play til tilbud.

Lenke til kommentar

Kjøper bare på internett, hvis ikke det er noen bra tilbud i butikkene. Eller gamestop sine innbyttingsavataler, men de har vell utgått nå, siden de nesten har alle spillene på eksluderingslisten :p

 

Jeg handler fra Amazon, Play, The Hut, DVD.co.uk og Zavvi.

Det meste går i engelske sider og jeg kjøper sjelden spill på release. Gjør jeg det så leter etter det billigste alternativet på norske websider.

Endret av Turboleif
Lenke til kommentar

Kjøper nesten bare på Live. XBLA, Game room og games on demand. Vil ha mest mulig digitalt. Gidder omtrent aldri spille et spill hvis jeg må finne plata.

 

Og takket være games on demand kom jeg over Baja Edge of control. Et fantastisk bra bilspill og min soleklare favoritt denne generasjonen.

 

Helt utrolig hvordan et offroad spill med så bra kjørefysikk er blitt totalt oversett og slaktet av mange anmeldere. Var bare et par siter som klarte å se hvor bra det var og ga det 9'ern det fortjener.

Lenke til kommentar

I det siste har jeg hovedsaklig kjøpt spillene mine hos Gamestop(innbyttekampanjene) og hos britiske nettsider(spill på tilbud). Jeg har faktisk ikke betalt full pris for et spill helt siden jeg kjøpte GTA4 i 08.

 

Jeg er vanligvis på etterskudd i forhold til de spillene jeg har lyst til å spille, så da har jeg ingenting i mot å vente til storspillene kommer under den berømte 200-kroners grensen. :)

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

SC: Conviction plukket jeg opp på Lefdal for 399 en uke etter lansering fordi jeg glemte GameStop inbytte.

 

Handlet mye på GameStop, men utelukkende forhåndsbestillinger med inbytte. Nå som GameStop har stort sett alt av 360 spill på ekskluderingslista, minner dette mer om svindel enn noe annet. 360 spill til 'fastpris' 599? Nei takk.

 

Ser etter mye tilbud, så det går mye i Play.com. Også begynt å bruke TheHut.co.uk mye da de har daglige 360/PC tilbud. I dag (24t tilbud) koster feks. Dragon Age: Origins 170 kr nytt. Pass på at du bestiller en ting om gangen, så du får spilla separat (med frakt på hver) og under 200 kr. Postgangen i UK er noe mer balansert enn her, og flyfrakt på et spill fra UK til Norge har ikke overskredet 12 kr enda.

 

Ser du etter brukte spill, like greit som på GameStop, prøv QXL. Mest aktive auksjonsstedet på området. Har plukket opp ca. 20 titler nylig på QXL, noe nytt og noe brukt, og alltid langt under halve prisen av GameStop.

 

Utover det ser jeg på et par Kanadiske nettbutikker som kommer ganske godt ut, selv med frakt. Gir beskjed om det er noe suksess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...