xanmail Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 har nettopp handla ett asus a7n8x hovedkort.. På nvidias hjemmesider stod det at nforce2 chipsetene inneholdt ett geforce4mx grafikkgreie. Men jeg kan ikke akkurat se at det er noen skjermtilkobling på hovedkortet, er det ikke innebygget skjermkort allikevel? eller? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Nei, det er ikke alle nforce2 basserte hovedkort som har dette. asus a7n8x har ikke... DrErling Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 har nettopp handla ett asus a7n8x hovedkort.. På nvidias hjemmesider stod det at nforce2 chipsetene inneholdt ett geforce4mx grafikkgreie. Men jeg kan ikke akkurat se at det er noen skjermtilkobling på hovedkortet, er det ikke innebygget skjermkort allikevel? eller? Det finnes et barbone tower med nforce2 hovedkort med geforce mx kort integrert, men ikke et hovedkort alene. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 BAH! Abits NF7-M har integrert GeForce 4 MX. Det er bare det at hk-selskapene har skjønt at folk flest ikke trenger å ha med integrert elendig skjermkort. Folk kjøper nForce 2 for å klokke, derfor har abit gitt ut NF7-S, med en del ekstra speccs som NF7-M ikke har, men uten skjermkort. Tåpelig å si at det ikke finnes vanlige nForce 2 hovekort med integrert grafikkort! Lenke til kommentar
christt Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Epox har vel også et med 2 stk skjermutganger så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Epox har vel også et med 2 stk skjermutganger så vidt jeg husker. Jepp.. et av dem heter ihvertfall Epox ep-8rga. Lenke til kommentar
xanmail Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Takker for svar, men synes da det er litt rart at Nvidia skryter på seg at alle nforce2 inneholder skjermkort på deres hjemmesider.. når det faktisk ikke er slik=( menmen.. får kjøpe meg ett ekstra skjermkort, noe å anbefale for en billig penge? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Du trenger ikke å bli lei deg for at du kjøpte "katta i sekken" (?)... Ikke det at du gjorde det, men at du trodde skjermkort var integrert... Hovedkort med integrerte skjermkort har en "major setback": Skjermkort-delen av hovedkortet har ikke eget minne. Den vil heller ta det den trenger fra system-minnet ditt. Pga. dette er hovedkort med integrert grafikk absolutt ikke å foretrekke, ihvertfall ikke for gamere. Så: hvis du kjøper et GF4MX400 kort med 64mb ram, får du 64mb ram ekstra som du ikke hadde fått ved å kjøpe f.eks. Abit NF7-M. Det koster ikke mer enn ca. 500,- likevel. Abit NF7-M er litt dyrere enn standard-utgaven, så du taper ingenting på å gjøre det slik. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Det finnes flere eksempler på nForce 2 hovedkort med innebygd grafikkort, hadde du bare gjort hjemmeleksa di litt bedre hadde du nok funnet ut det før du kjøpte det hovedkortet der. Se bare på f.eks Epox EP-8RGA+, Epox EP-8RGA og Abit NF7-M. Det finnes dessuten et par eksempler på m-atx hovedkort som er basert på IGP utgaven av nForce 2 (IGP = innebygd grafikkort, SPP = ikke innebygd grafikkort). Og det er Asus A7N8X-VM og MSi K7N2GM-IL. Men for en "poweruser" så er nok nForce 2 Ultra 400 utgaven av SPP brikkesettet med en MCP-T southbridge å foretrekke, de to beste kandidatene er da Asus A7N8X Deluxe og Abit NF7-S v2.0. (Forvirret av de forskjellige typene nForce 2 enda??) Lenke til kommentar
xanmail Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 nei jeg har faktisk fått en del lærdom nå Har bestillt et gainward geforce 4mx440 med 8x agp og 64mb ddr.. men var ett annet gainward kort som kostet akkurat det samme, men hadde 4x agp. noen egentlig forskjeller på disse? noen som har peiling? sånn ytelsesmessig.. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 nei jeg har faktisk fått en del lærdom nå Har bestillt et gainward geforce 4mx440 med 8x agp og 64mb ddr.. men var ett annet gainward kort som kostet akkurat det samme, men hadde 4x agp. noen egentlig forskjeller på disse? noen som har peiling? sånn ytelsesmessig.. Det blir ikke store ytelsesforskjellne mellom 4xagp port og 8xagp det er oppskrytt, men jeg tror nok kortet vil få en hard fight i tiden om du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
xanmail Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 jojo;> forstår det:P har bestillt 8x nå.. får håpe at det gjør susen.. prisen var jo den samme, og 8x hørtes på en måte bedre ut ihvertfall:P 4x begynner jo etterhvert å bli gammelt. Og hovedkortet støtter 8x.. så .. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Du merker ikke ytelsesforskjell mellom 8x og 4x agp. Bare markedsføringsjippo, det der egentlig. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Du merker ikke ytelsesforskjell mellom 8x og 4x agp. Bare markedsføringsjippo, det der egentlig. Både og... trur du kommer til å vere "avhengig" av det i framtida for å få skikkelig ytelse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå