Lurifaksen Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Plextor 24x10x24x kommer med USB 2.0-grensesnitt. Siden USB 1.1 har en båndbredde på 12 Mbit/sek, er 24x akkurat for mye for dette grensesnittet. 24x tilsvarer en datastrøm på 3600 kB/sek, altså 14,4 Mbit/sek ettersom en byte er fire bits. Er det bare meg som roter fullstendig, eller er forfatteren av det avsnittet der riv ruskende gal? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 "ettersom en byte er fire bits" Glimrende Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Plextor 24x10x24x kommer med USB 2.0-grensesnitt. Siden USB 1.1 har en båndbredde på 12 Mbit/sek, er 24x akkurat for mye for dette grensesnittet. 24x tilsvarer en datastrøm på 3600 kB/sek, altså 14,4 Mbit/sek ettersom en byte er fire bits Er det bare meg som roter fullstendig, eller er forfatteren av det avsnittet der riv ruskende gal? en byte er 8 bit Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 1 byte er 8 bit, og usb 1.1 klarer 10-11mbps.. alså er max teoretiske overføringshastighet ca. 1.2 MB/s .. skulle utgjøre ca. 8x cdrom hastiget. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Ok, siden jeg fikk bekreftet at jeg ikke dreit meg ut, kan jeg le.. OMFG! Vil dere vite hvor jeg fant det? En artikkel i... ...PCPro ("Bladet for avanserte PC-brukere"). Helt alvorlig, han som skrev det, kan ikke ha noe data-kompetanse. Først burde det ringe en kraftig bjelle når han tenker at en byte er fire bits. Det gjorde tydeligvis ikke det, men da burde det i hvertfall ringe en bjelle når han tenker at 3,6MB i sekundet er akkurat litt for raskt for USB 1.1. Senere i bladet kunne jeg også lese følgende: Alle som ønsker å lage gode og brukervennlige websider må beherske Flash og Javascript. 1 byte er 8 bit, og usb 1.1 klarer 10-11mbps.. alså er max teoretiske overføringshastighet ca. 1.2 MB/s .. skulle utgjøre ca. 8x cdrom hastiget. Akkurat, og han gjør poeng ut av at den vil bare brenne i 4x og lese i 8x, med USB 1.1, og det anbefales derfor å bruke USB 2.0. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Nettopp på grunn av slike ting leser jeg ikke datablader... "Alle" vet vel at 1 byte er 8 bit ? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Mulig mamma har problemer med å svare på hvor mange bits en byte er, men uansett, en som skriver i et PC blad (som i tillegg har PRO i navnet) burde selvsagt vite det. Det må vites at jeg ikke kjøpte det bladet... Jeg bare fikk det i posten av en eller annen merkelig grunn. Tror det var quad.no som gav det, siden det fulgte med en katalog fra dem. Hvorfor quad.no har sendt det til meg er et mysterium - de plukker vel ikke ut tilfeldige adresser i telefonkatalogen og sender? Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 pcpro er ikke mye avansert nei. De har samme redaksjon, og samme srtikler som hjemmepc, og de retter seg mot nybegynnere/folk som ikke har eller vil ha peiling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå