Gå til innhold

Bulletstorm - People Can Fly sin nye tittel


Anbefalte innlegg

Utennavn-11.png

 

Ikke mye er foreløpig kjent om det Epic-eide studioet People Can Fly sin nyeste tittel, men det kvitres om at det er veldig ulikt mange av sine andre FPS-brødre. Bulletstorm skal nemlig i motsetning til sine søsken ikke bare bry seg om hvor fort man gjør av med de som er dumme nok til å stå i veien for deg, men også hvordan. Et headshot vil gi deg 50 poeng, men om du skyter samme person i bjellene før du setter den siste blykula i pannen hans får du 100 poeng. Det loves at dette ikke bare er på en "per fiende"-basis og at du med litt beregning skal kunne slenge fra deg bly i både hytt og gevær for å sanke comboer og de massive poengsummene som følger med.

 

For min del høres dette litt ut som The Club, et spill som ikke akkurat levde opp til hva jeg drømte det kunne bli. The Club fokuserte på poengsanking og blankpolering av rutiner for å nå de høyeste summene av nevnte poeng. Etter hva jeg kan forstå vil Bulletstorm minne om The Club, men uten de trange omgivelsene og følelsen av at man blir påtvunget å utføre comboer for å fullføre nivåene. Man står fritt til å spille spillet som et hvilket som helst FPS, men det belønner deg for å være ekstra jævelig mot fiendene dine.

 

“Bulletstorm is the kind of game we love to make because it's pure, unadulterated entertainment,” said Epic Games President Dr. Michael Capps. “People Can Fly has created a wildly fun first-person shooter that looks gorgeous running on the latest Unreal Engine 3 technology, and the skillshot system is a welcome addition to the genre. We can’t wait to see how everyone reacts to seeing Bulletstorm.”

 

 

Per dags dato er egentlig dette all informasjonen vi har:

Bulletstorm tells the story of a futuristic confederation protected by an elite band of mercenaries: Dead Echo. When Dead Echo members Grayson Hunt and Ishi Sato learn they've been working for the wrong side, they're betrayed by their commander and exiled to the far reaches of the galaxy. In Bulletstorm, Grayson and Ishi find themselves surrounded by hordes of mutants and flesh eating gangs in an abandoned paradise. They have two objectives: get off the planet alive, and exact revenge on the man who sent them there.

 

Players step into the role of Grayson Hunt complete with an arsenal of over-the-top combat moves and outrageously large guns. Bulletstorm’s array of distinct ‘skillshots’ produces unprecedented levels of frantic gameplay and yell-inducing satisfaction. The skillshot system rewards players for inciting mayhem in the most creative way possible. The more insane the skillshot, the more points players collects to upgrade their character and unlock weapons, which then allows them to execute even more creative moves and exaggerated skillshots.

 

 

Spillet blir publisert av EA og det vil bli gitt ut på Xbox 360, Playstation 3 og PC en gang i 2011. Pressemeldingen sa vel egentlig Q1 2011, men vi vet alle at Q1 er noe bullshit - det vil forandre seg. Foreløpig er bare et lite knippe med bilder alt vi har sett av spillet, men til gjengjeld lover de iallefall godt for oss som liker litt blod, gørr og usesnurert digital moro. "CliffyB" har dog twittret om hvor latterlig spillet ser ut i bevegelse så jeg er villig til å satse en tier på at vi får se levende bilder om ikke alt for lenge.

 

th_bulletstorm_screen_1.jpg th_bulletstorm_screen_10.jpg th_bulletstorm_screen_11.jpg th_bulletstorm_screen_12.jpg th_bulletstorm_screen_2.jpg th_bulletstorm_screen_3.jpg th_bulletstorm_screen_4.jpg th_bulletstorm_screen_5.jpg th_bulletstorm_screen_6.jpg th_bulletstorm_screen_7.jpg th_bulletstorm_screen_8.jpg th_bulletstorm_screen_9.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Den første traileren vil komme på torsdag ifølge CliffyB.

Okay, enough coyness - to clarify - #bulletstorm debut gameplay trailer hitting this Thursday. It's kind of...nuts, so get ready.

 

Game Informer har også en hel podcast på 45 minutter dedikert til spillet. Sjekk den opp i iTunes/på sidene deres.

Lenke til kommentar

Er det veldig multiplayer fokus her, eller? Når jeg så på bildene fikk jeg inntrykk av at det kunne være et slags nytt Painkiller (også av People Can Fly), siden det så ut som det kunne være et godt gammeldags, "vilt" fps spill av den typen (rare våpen, haugevis av forholdsvis hjernedøde fiender osv). Men når jeg leste om dette poengsystemet, syntes jeg det hørte veldig MP-aktig ut, det passer liksom bedre i en MP setting enn i en (mer eller mindre) historiedrevet SP setting.. Men kanskje jeg tar feil.

 

Siden hovedpoenget ved dette spillet virker som det er "kreativ slakting", tror jeg kanskje det kommer til å stå og falle på om de faktisk klarer å skape nok variasjon til at du ikke føler at du har prøvd alt i løpet av et par dager.. Spillet må med andre ord inneholde såpass mange "variabler" at mulighetene blir veeeldig mange.

 

(Men siden spillet også kommer til PC burde vel tråden ligge under "Generell"?)

Endret av Riboflavin
Lenke til kommentar

Jeg skal ærlig innrømme at jeg var mer spent på dette spillet før jeg så traileren. Det virker så utrolig lite spennende om det der er alt spillet har å selge seg med. Nå vet jeg jo fremdeles veldig lite om tingene rundt spillet, men om det er det der som er salgsargumentet skal det en del overtalelse av denne brukeren til før det blir et kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg holder på det jeg skrev over; hvis de klarer å fylle spillet med nok variasjon og frihet tror jeg dette kan bli bra, men jeg er også litt redd for at det fort kan bli en litt underutviklet gimmick for å selge et ellers ganske standard fps.. De må ta ting et steg videre nå, visse ting som telekinesis, slipp/dytte fysiske objekter/feller på folk osv er ikke i seg selv så veldig nytt og spennende lenger (det begynner å bli en stund siden HL2 kom ut). Hvis de bare setter sammen en masse ting som allerede har blitt gjort i andre spill i årevis, vet jeg ikke dette poengsystemet i seg selv er nok.

 

Hadde forøvrig vært morsomt om de kom opp med noen originale og artige multiplayerkonsepter. Noe annet enn standard DM, TDM, CTF og Control Point hadde jo vært forfriskende. De bør i det minste sette en egen "spinn" på disse typene. Vil jo kanskje tro at å slakte hverandre på mest mulig spektakulært vis vil ha noe med saken å gjøre ;)

Lenke til kommentar

IGN preview:

 

http://pc.ign.com/articles/108/1089297p1.html

 

Virker som han sitter igjen med litt av den samme tja-følelsen jeg selv har.

 

Edit:

 

Gamespot preview:

 

http://www.gamespot.com/ps3/action/untitledpeoplecanflyproject/news.html?sid=6262345&om_act=convert&om_clk=picks&tag=picks;title;3&mode=previews

 

Står bl.a. om et våpen som skyter to granater med kjetting i mellom, noe som gjør at de kan "slenges rundt" både fiender og andre objekter.

Endret av Riboflavin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg synes at spillet ser veldig underholdende ut, men så klart, som Riboflavin sier, så må det være mere variert enn det jeg har sett til nå. E3 gameplayet var ikke helt verst og gleder meg til å høre noe om MP :D

 

Om storyen har Co-op hadde dette blitt ei virkelig god kake! ^_^

Lenke til kommentar

Jeg syns det ser bare mer og mer ut som grinding. At de ikke viser mer av spillet er meget forståelig, samtidig er det litt stusselig å høre det samme selvskrytet gnålt om igjen og om igjen bare av forskjellige folk. Gi oss noe nytt!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...