Gå til innhold

Trailer: Test Drive Unlimited 2 #1 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Hadde spillet bygget på grafikk/fysikk motoren til Forza 3 eller GT5 så hadde det kanskje vært aktuelt å kjøpe det.

 

Og hvordan ser du for deg at de skulle få til det? Man kan ikke sammenligne et åpen verden-bilspill med et bilspill som foregår på lukkede baner. Siden Forza3 og GT5 foregår på lukkede baner trenger spillene kun å rendre selve banene og de trærne og andre modellene som befinner seg på banen. Selve bakgrunnen er jo som regel bare flate bilder (sprites). Dermed er det lite som faktisk må rendres real-time.

 

Når det gjelder TDU2 derimot må den jo rendre hele spillmiljøet som er innenfor rekkevidde på en gang. Alt det du ser rundt deg er enten bakke med tekstur på, modeller i form av trær, eller annet. Alt må rendres. Det er få eller ingen enkle sprites som kan fungere som bakgrunn, fordi spilleren skal kunne kjøre hvor som helst. Ergo må all grafikken rendres i sanntid. Forhåndsrendret grafikk er rett og slett ikke mulig et sandkasse-spill. Dermed vil ikke grafikken kunne være like god.

 

 

Kast inn DX11 samt tesselation så skal det være fult mulig ettersom tesselation gir deg muligheten til å kutte ned på detaljer som ikke er viktig. Altså detaljer som er flere hundre meter unna. Dermed trenger man kun bruke mest prosessorkraft på å rendre ting som er i øyeblikkelig nærhet av deg selv.

 

Se på det som supdivissions i Zbrush eller turbosmooth i 3ds max. De modellene, texturene som er nærmest kjøres på fult. Bumpmapping, normalmapping + +. Samt modellene kjøres i høyeste subdivision. Mens biler, trær, bygninger, environment man ikke trenger å bry seg om som er noen hundre meter/kilometer nedi der blir kjørt nedover slik at de ikke f.eks har 20,000 tris, men 4000. Normalmapps kan man jo også scalere ned på samme måte med tesselation.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...