Gå til innhold

Trailer: Test Drive Unlimited 2 #1 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde spillet bygget på grafikk/fysikk motoren til Forza 3 eller GT5 så hadde det kanskje vært aktuelt å kjøpe det.

 

Og hvordan ser du for deg at de skulle få til det? Man kan ikke sammenligne et åpen verden-bilspill med et bilspill som foregår på lukkede baner. Siden Forza3 og GT5 foregår på lukkede baner trenger spillene kun å rendre selve banene og de trærne og andre modellene som befinner seg på banen. Selve bakgrunnen er jo som regel bare flate bilder (sprites). Dermed er det lite som faktisk må rendres real-time.

 

Når det gjelder TDU2 derimot må den jo rendre hele spillmiljøet som er innenfor rekkevidde på en gang. Alt det du ser rundt deg er enten bakke med tekstur på, modeller i form av trær, eller annet. Alt må rendres. Det er få eller ingen enkle sprites som kan fungere som bakgrunn, fordi spilleren skal kunne kjøre hvor som helst. Ergo må all grafikken rendres i sanntid. Forhåndsrendret grafikk er rett og slett ikke mulig et sandkasse-spill. Dermed vil ikke grafikken kunne være like god.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Hadde spillet bygget på grafikk/fysikk motoren til Forza 3 eller GT5 så hadde det kanskje vært aktuelt å kjøpe det.

 

Og hvordan ser du for deg at de skulle få til det?

 

Jeg er ingen programmerer så det vet ikke jeg.

Det jeg mente var at om kjørefølelsen/fysikken/måten bilene oppfører seg på var lik, så hadde jeg lett kjøpt det. For meg er TDU like dårlig som NFS, dvs kjøremessig helt ræva. Grafisk er det jo ok, hadde det enda kjørt 60fps konstant.

 

edit:leif

Endret av JonTj
Lenke til kommentar

TDU var fantastisk, gleder meg til dette her. Noe av det jeg savnet i 1'ern var døgn- og værsyklus, herlig at det er med nå :) Sangen heter forresten Ellie Goulding - Under The Sheets (Jakwob Remix).

Takker :)

Endret av helstroem
Lenke til kommentar

TDU er forsatt det beste bilspillet pr dags dato etter min mening, et av de beste(muligens det beste) bilspillet jeg har spilt noensinne. For all del danker TDU Gran Turismo ned i støvlene, og grunnen til det er blant annet at realistisk banekjøring med 30 runder anser ikke jeg som underholdning, men heller en jobb. TDU er ren underholdning, er et slags GTA bilspill nærmest, sinnsykt fett.

 

At TDU ikke er særlig grafisk oppdatert er skuffende, det var det peneste bilspillet laget når det kom ut, men idag holder ikke det lenger.

Lenke til kommentar

Er enig at de bør oppgradere fysikkmotoren betraktelig. Føltes ut som om bilene veide 10 gram i TDU. Men var digg å cruise rundt for det om.

 

Venter spent på "The car list". Håper også de slenger inn flere klassiske biler, og ikke bare "nye" eksotiske biler.

Lenke til kommentar

Motorsykler var noe av det heftigste i TDU1 syns jeg og håper selvfølgelig at dette blir enda bedre i TDU2. Skulle gjerne likt å sett fler sykler blandt annet. Herlig følelse å dra på med den heftige lyden som var. Også gjekk det noe styggfort også.

 

Egentlig vil den minste forbedring på MC delen gjør at jeg blir solgt.

 

Egentlig er jeg allerede solgt. Trenger ikke prøve å lure noen, jeg kommer garantert til å kjøpe dette.. Har faen venta på det så lenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar

Er igrunnen enig med de brukerne som mener fysikkmotoren i TDU er for dårlig. Til tider virker det som om friksjonen mellom dekkene og veien er enorm, der bilen klarer en 90 graders sving i 180 km/h (overdrevet for å markere poeng). Dessuten virket motorsyklene svært kunstige. Var nesten ubehagelig å kjøre motorsykkel i spillet. En kraftig oppgradering av fysikkmotoren hadde vært ønskelig. Men ikke glem at også fysikken krever en del av maskinvaren. Avansert fysikk krever mye prosessor-kraft, og det er ikke nødvendigvis forenelig med resten av spillet. Man kan dessverre ikke få i pose og sekk. Om utgiverne hadde valgt å fokusere på avansert fysikk, måtte de nedprioritert noe annet. For eksempel kunne de frigjort mye prosessor-kraft ved å fjerne alle datastyrte biler på veiene, ved å tillate maks fire flerspiller-biler på samme vei etc.

 

En utvikler må alltid gjøre prioriteringer. Og jeg tror nok prioriteringene i TDU2 ligger på stor spillverden, fine grafiske vær og lyseffekter, noenlunde troverdige områder etc. Fysikk er jo en viktig del av kjørefølelsen, så om denne er like håpløs som i eneren kan det gå ut over spillbarheten. Men jeg håper den er god nok til at det ikke blir plagsomt. Er jo ikke akkurat for fysikken sin del man spiller TDU. Da hadde man vel heller gått for Live for Speed eller GTR-serien.

Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat for fysikken sin del man spiller TDU. Da hadde man vel heller gått for Live for Speed eller GTR-serien.

Er ikke helt enig i dette her. Vi som er glad i racingsimulatorer med realistisk fysikk har jo kanskje også lyst til å spille andre typer bilspill også, ikke bare banekjøring. TDU er jo helt unikt med sin åpne verden, sitt store utvalg eksotiske biler og milevis med landeveier til disposisjon. Et slikt spill med god kjørefysikk ville vært noe som hvertfall interesserte meg noe helt ekstremt, og når tre unge folk på deltid klarer å lage en brukandes fysikkmotor (LFS), så håper jeg folka bak TDU også gjør dette.

 

Klart, det er ikke alle som liker realistisk kjørefysikk, og synes dette blir for vanskelig, men da er det jo bare å implementere en mer arkade-aktig kjørefysikk i tillegg, slik som jeg mener å huske ble gjort med eneren.

Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat for fysikken sin del man spiller TDU. Da hadde man vel heller gått for Live for Speed eller GTR-serien.

Er ikke helt enig i dette her. Vi som er glad i racingsimulatorer med realistisk fysikk har jo kanskje også lyst til å spille andre typer bilspill også, ikke bare banekjøring. SNIP

Klart, det er ikke alle som liker realistisk kjørefysikk, og synes dette blir for vanskelig, men da er det jo bare å implementere en mer arkade-aktig kjørefysikk i tillegg, slik som jeg mener å huske ble gjort med eneren.

Du har forsåvidt et godt poeng. Det er slett ikke umulig å implementere en fleksibel fysikkmotor i spillet som lar spilleren velge mellom arcade-fysikk og simulator-fysikk. Det er rent gameplay-messig ingenting iveien for at de skulle kunne gjøre det på den måten du foreslår. Spørsmålet som sagt er om skikkelig fysikk ville bli såpass prosessor-sulten at den spiser opp mer prosessorkraft en det den strengt tatt har å ta av. Jeg vet ikke hvor mye av prosessorkraften som blir brukt til ting som grafikk, AI og generelle spillinstrukser.

 

Om de har nok prosessorkraft å gå på burde de selvsagt implementere ordentlig fysikk. Men om det er snakk om at de tyner ut de siste dråpene av prosessoren i Xbox 360-en tror jeg de kan unnskyldes til en viss grad. Skjønt, god fysikk er vel noe de burde prioritert fra begynnelsen av, og valgt å reservere tilstrekkelig prosessorkraft til. Men igjen, det er alltid en balanse mellom grafikk, AI, fysikk og størrelse på spillet (hvor mange biler, npc-er etc).

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...