Gå til innhold

Får ikke lastet ned noe fra xbox live marketplace

Anbefalte innlegg

Hei.

For snart en måned siden kjøpte jeg meg xbox 360 og er godt fornøyd med konsollen. Siden routeren i huset står i første etasje og soverommet mitt, hvor xboxen står, er i annenetasje kjøpte jeg meg et særdeles overprisa trådløst nettverksadapter til konsollen. Med en gang adapteret var installert og koblet til xboxen fikk jeg beskjed om at det var noe greier med routeren som gjorde at jeg muligens ikke fikk full tilgang til xbox live. Så jeg fyrte opp et par forskjellige spill og alle fungerte på nett. Forleden dag skulle jeg derimot laste ned og teste trailversjonen av Braid. Dette gikk ikke. Det poppet opp en feilmelding, og jeg droppa hele greia. Var ikke veldig viktig for meg. Nå derimot er dette problemet viktig. Jeg har koblet xboxen og pcen sammen for å streame videoer fra pc til xbox, og da må xboxen laste ned en oppdatering fra xbox live marketplace. Dette går da ikke. Feilmeldingen er som følger:

"Can't retrieve information from xbox live. Please try again later.

Status code: 8015400c"

Jeg har prøvd å google dette uten å bli noe klokere. Beskjeden jeg får når jeg tester koblinga til xbox live er følgende:

"You can connect to xbox live, but you current network configuration may limit you online experience."

Trykker så "more info" og dette kommer opp:

"You NAT type is moderate". Videre står det noe om at folk med min type NAT-konfigurasjon ikke alltid kan bli med på visse spill online, eller muligens ikke ville høre hva andre med headset sier. Deretter står det at jeg trenger en åpen NAT-konfigurasjon. Det står så at jeg skal prøve å restarte routeren, noe jeg har gjort. Dette hjelper da ikke. Så tips til hvordan jeg får fikset dette tas i mot med et stort takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...