Gå til innhold

Bly-gummi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare lurer på om det er noen der ute som har kjøpt dette produktet på biltema (,eller andre steder helst i stavangerområdet).

Og om det er noen som har kjøpt det på biltema husker du(eller kan finne ut vilket nummer det er på påroduktet.

Har vert der to dager på rad nå og di tror sikkert det har klikket for meg.

Lenke til kommentar

Har undersøkt ein god del angåande det same.

På Biltema har dei ikkje en dritt. Har ringt runt til alle tenkelige og utenkelige plassar i bergen og i grunnen ikkje funne noke interessant. Billigaste eg har funne er på http://www.microplex.no Desse dempemattene (originale Noicekiller matter) måler 40 x 40 cm, og er 11mm tjukke. Prisen er 89kr per stykk. Alt det andre eg har funne er masse dyrare. Og då må en gjerne til å lime alt sjølv, og dei er tynnare. Billigaste alternativet eg fann var på Radioservice / Pioneer forhandlaren på Nøstet. Der hadde dei også originale Noicekillermatter. Desse målte ca 80 x 50 cm, og var 4-5 mm tjukke. Men prisen var litt stivare. 398kr kosta det der. Det blir altså rundt 4 gangar så masse for tilsvarande størrelse og tjukkelse som om du bestilte på Microplex.

Når det gjeld asfaltplater er vel ikkje det så lurt? Undersøkte det og, og blei sterkt anbefalt om IKKJE å bruke det. Desse "smeltar" gjerne ofte allereide ved 20-30 grader, så det vil vere ubrukelig inni ei datamaskin.

Noken som har andre og billigare alternativ til å bestille på Microplex? Blir vel ein del i porto der, og ein kan vel rekne med minst 3-4 slike plater til å dekke ei maskin innvendig (maxitårn i allfall).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-05 22:55, Inbreak skrev:

Har undersøkt ein god del angåande det same.

På Biltema har dei ikkje en dritt. Har ringt runt til alle tenkelige og utenkelige plassar i bergen og i grunnen ikkje funne noke interessant. Billigaste eg har funne er på
Desse dempemattene (originale Noicekiller matter) måler 40 x 40 cm, og er 11mm tjukke. Prisen er 89kr per stykk. Alt det andre eg har funne er masse dyrare. Og då må en gjerne til å lime alt sjølv, og dei er tynnare. Billigaste alternativet eg fann var på Radioservice / Pioneer forhandlaren på Nøstet. Der hadde dei også originale Noicekillermatter. Desse målte ca 80 x 50 cm, og var 4-5 mm tjukke. Men prisen var litt stivare. 398kr kosta det der. Det blir altså rundt 4 gangar så masse for tilsvarande størrelse og tjukkelse som om du bestilte på Microplex.

Når det gjeld asfaltplater er vel ikkje det så lurt? Undersøkte det og, og blei sterkt anbefalt om IKKJE å bruke det. Desse "smeltar" gjerne ofte allereide ved 20-30 grader, så det vil vere ubrukelig inni ei datamaskin.

Noken som har andre og billigare alternativ til å bestille på Microplex? Blir vel ein del i porto der, og ein kan vel rekne med minst 3-4 slike plater til å dekke ei maskin innvendig (maxitårn i allfall).

Biltema hadde ihvertfall matter i forskjellige tykkelser og størrelser i fjorårets katalog husker jeg. Meget mulig asfaltmatter. Litt vanskelig å tro at de smelter ved 20-30 grader. Ganske store produksjons lagere som mister varene sine da ved en varm sommerdag. De kan rett & slett ikke brukes til annet enn å isolere kjøleskap. Usannsynlig. Dessuten brukes slikt ofte i motor rommet på biler under panser osv.. Og der blir det MYE varmere enn inni en liten pc.

Man får lydemping på boks oxo. De fleste bilstereo butikker har det. Man sprayer enkelt å greit på et belegg med no rare greier (Gummi basert) og vips..

Funker ganske bra. Ihvertfall mot kasse støy. Spørs med annen støy inne fra kassa.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte noen asfaltmatter (i Bergen) og klistret de på innsiden av kabinettet. Tror ikke de har smeltet enda :smile: At de smelter ved 20-30 grader er bare vås, det er jo faktisk romtemperatur!

[ Denne Melding var redigert av: pluto på 2002-02-06 07:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...