Gå til innhold

Struper igjen ditt mobile bredbånd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et dårlig argument.

Struping vil typisk skje de siste dagene i en måned/periode.

Om påsken er den 20. vil knapt noen få strupt sitt abb i Hemsedal, på Geilo eller Gol. Derfor vil brukerne ha de samme utfordringene mht deling av kapasitet og slik struping er ubrukelig som virkemiddel.

Bortsett fra på nyttårsaften da. Da er det jo på sin plass med sure brukere.

Forøvrig strupte Netcom mitt abb i mange måneder selv om det ikke var høy trafikk i området og selv om det ikke var noe i min kontrakt som tilsa at de kunne gjøre dette. Det var ingen slike begrensninger i mitt abb. Bruker selvsagt ikke Netcom lengre.

Lenke til kommentar

ICE med Eivind Helgaker gikk skråsikker ut sist sommer å sa at ICE ikke ville redusere mulig forbruk under 10GB. ICE er bare leverandør av mobilt bredbånd, og mange av Deres kunder har ikke andre muligheter for internet. Så med dette er jeg overbevist om at ICE vil miste noen kunder. Men det viktigste i dette er at ICE ikke vil få nye kunder. Hvorfor skal man velge ICE, ikke har de bra hastighet, (se tester mobilen.no vesentlig dårligere opplevd hastighet en alle andre)ikke har de et fortrinn i forhold til bruksgrense fra 15. mai. Prisen er også dyrere pr. måned. Nei styr unna ICE til de kan levere et produkt som er riktig i pris, hastighet etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"strupegrense"-metoden er direkte tøv.

Særlig irritert blir jeg når jeg hører at ICE skal strupe etter kun 6 GB, fordi jeg kjøpte et abonnement der nettop fordi de hadde 10GB-grense. Heldig vis så hadde de NULL dekning her jeg bor, så jeg leverte det pent tilbake. Vi kan vel anse hele ICE-konseptet for ubrukelig og legge dem død. Når det gjelder NetCom og Telenor, så har de litt for lite konkurransemiljø her i landet. Det er tross alt bare en tango-for-to her. De danser, og vi betaler.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Min erfaring er at ICE spammet reklame (troll og dype skoger) for å få mer kunder til å binde seg til 299.- pr måned. Dette blir rundt 3700 pr. kunde. Etter denne massive vervingen så reduserte de kapasiten i nettet.

Dette har de faktisk gjort før. Her jeg sitter hadde jeg i utgangspunktet 50 gb i måneden...

Ingen som skal ha et nett som kan brukes klarer seg med 6gb.

Ice er for de personene som skal sende mail, sitte på facebook, lese VG og chatte på msn.... Er du en som bruker youtube hyppig så bør du se etter andre altertnativer..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Opprett ny...