Joachim_F Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Snart blir det litt mindre papir i denne verden. Les hele saken Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) "Ubisoft er ofte kjent for flotte spill, men det er et spesielt privilegium å være industriledende på å spare trær." Si meg, kjøper virkelig noen utsagn som dette? Som artikellforfatter selv skriver, ingen manualer = mindre kostnad. Dette er bare nok et forkledd PR-stunt for å spare penger! Savner dagene hvor boksene spillet kom i var store som A3-ark og manualen var noe du leste igjennom mens du ventet på at spillet sakte skulle installere. Sukk, minner.. Endret 20. april 2010 av bamsefar Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Er vel bare en naturlig utvikling. Vil sikkert savne det litt i begynnelsen, men som regel så jeg bare i disse for å lese litt bakgrunnshistorie til karakterer etc, ellers er de ubrukelige. Also yay ubisoft er jo skikkelig grønn and stuff. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Brukte egentlig bare manualene til å ha noe å lese på under dopausene, men nå har jeg jo både iPhone og bærbar, så har ikke brukt de på evigheter. Kanskje like så greit at de blir borte, har jo egentlig ikke noen spesiel hensikt, da man får vite alt i selve spillet. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 “It’s pretty cool that Ubisoft is making a conscious effort to go green with its new video game packaging,” commented Olympic Gold Medalist Shaun White. “I’m excited for my new skateboarding game to come out and stoked that it will be the very first Ubisoft game to be part of their green packaging initiatives.” 8D Lenke til kommentar
Licht Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Dagens mest transparente miljøpisspreik. Det handler nok mer om å spare trykkerikostnader enn å redde verden. På den annen side, dagens manualer er som et flygeblad med reklame for spillet, hvor halvparten er dedikert til epilepsiadvarsler, garantimerknader og navnene på utviklerne, så vi kommer neppe til å savne dem lenge. Akk, ja, ting er ikke som før - Baldur's Gate 2-manualen min kunne fort vært en roman av middels lengde. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Tja, om det hadde vært de gode gamle manualene hadde jeg vært trist men disse nye plansjene kan jeg strengt tatt være foruten Legg ved en PDF så er saken løst. Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Vel, har jo ikke lest manualer siden N64 dagene så blir ikke noe tap for min del... Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Dagens mest transparente miljøpisspreik. Det handler nok mer om å spare trykkerikostnader enn å redde verden. På den annen side, dagens manualer er som et flygeblad med reklame for spillet, hvor halvparten er dedikert til epilepsiadvarsler, garantimerknader og navnene på utviklerne, så vi kommer neppe til å savne dem lenge. Akk, ja, ting er ikke som før - Baldur's Gate 2-manualen min kunne fort vært en roman av middels lengde. Tror jeg har X-Com Apocalypse som er på 600 sider her ett sted... Men er det negativt at de kan slå 2 fluer i en smekk da? Gamle jobben min fikk ledelsen samme forslag 2 ganger, en formulert som gjennbruk og det andre som besparende tiltak, gjett hvilket av de ledelsen avviste og hvilke de gjennomførte. Motiver blir ikke så viktig i dette tilfellet, resultatet derimot vil jeg påstå er det. Lenke til kommentar
LameBot� Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Noen manualer var jo awesome, som mgs3 der det var en tegneserie som forklarte kontrollene. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Som det er sagt flere ganger over, motivet er nok heller å spare penger. Men man utnytter jo det for hva det er verdt! Akkurat som håndklærne på hoteller. Men så lenge vi faktisk får bedre manualer, så kan de si hva de vil for min del. Lenke til kommentar
SynT Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Kjøper jo ikkje Ubisoft spill lenger uansett, av helt andre grunner. Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Kan tenke meg hvorfor, SynTerro Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Da er nødt til å legge ved en liten pose med konsentrert "nyåpnet spill"-lukt. Det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at det er manualen som står for det meste av godlukten. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 "Ubisoft er ofte kjent for flotte spill, men det er et spesielt privilegium å være industriledende på å spare trær." Dette er jo forferdelig, jeg lever av å selge trær Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Tja, 13 trær per million kopier er vel ikke all verdens inntekt Grinder ;p Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hehe nei da, heldigvis . Men som skogeier kan jeg ikke ha noe av at folk slutter å bruke papir hehe. Heldigvis stor forskjell på hvordan man driver skogbruk i norge kontra Brazil, avskoging av regnskog osv. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jau, tenker ikke lengre til nesten, og det er vel den slags tømmmerhogst de gjerne vil ta bukt på. Syns også mange her er merkelig negative, er det pga ubisoft? Hva om...blizzard? Alle elsker blizzard? hadde gjort lignende? Vil påstå i sånne saker betyr motivet null og niks, faktisk er det bra at det blir økonomiske insentiver til å bedrive økologisk produksjon på en naturlig måte. Vanligvis koster det bedrifter mer å drive økologisk og outsourcer ofte til steder med dårligere lover og håndheving av disse. Bryr meg ikke om legen hjelper meg fordi han får god lønn, så lenge han hjelper meg. Ganske grei måte å se det på Lenke til kommentar
frankpettersen_InnleggNO Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ubisoft selger jo i praksis kun spill til de som har en rask internett tilgang. Med et slikt grunnlag bør det neste steget være å droppe både dvd og boks, og kun selge et skrapekort med kode. Stort grønnere blir det ikke. Og med tilsvarende økonomisk gevinst. Lenke til kommentar
Sparks50 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Argumentasjonen er ganske på trynet, I virkeligheten er det motsatt, hvis du liker trær bør du bruke mer papir(da det vil oppmuntre markedet til å plante enda mer trær enn det allerede gjør). I USA f.eks er tilveksten av nye trær over 35% høyere enn antallet som blir kuttet ned. Og skogsvolumet er det samme i dag som det var for 100 år siden. Jeg kommer ikke til å savne manualen så lenge den følger med i digital form. Endret 20. april 2010 av Sparks50 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå