|FSK| Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Har laget en partisjon på 500 MB på redhat-boksen min som er mounted(?) som swap, og ser den som swap på phpsysinfo. Det jeg undrer litt over er at denne plassen aldri er i bruk. Er det noe jeg må gjøre for at maskinen skal bruke swap når det blir lite RAM? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Alle som har brukt wintendo blir like forundret når de merker at linux ikke swapper. Ta det med ro - det er ingenting galt hos deg Linux swapper rett og slett når det er behov for det. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Hehe, ja, skal ikke nekte for at jeg er en windows-bruker til vanlig, men stusser likevel mye over at aldri en eneste kb er i bruk... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Start maaaaaaaange prosesser så kanskje den begynner å swappe. Kanskje en forkbomb. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hvis det aldri swappes, kan det være et tegn på at du kanskje ikke trenger så mye swap-sapce... :wink: Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Start maaaaaaaange prosesser så kanskje den begynner å swappe. Kanskje en forkbomb. Forkbombs bruker ikke minne :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Her er et lite program jeg akkurat kokte sammen i C for alle som på død og liv ønsker å swappe. Kall det gjerne en fattigmanns Windows-emulator #include <stdlib.h> int main() { int i; int num_bytes = 100000000; /* Hvor mange bytes? */ char* lots_of_memory = malloc(num_bytes); for (i = 0; i < num_bytes; i++) { lots_of_memory[i] = '0'; /* Fyller med 0'er */ } while (1); /* Evig løkke */ } Her er num_bytes satt til 100MB. Det kan selvsagt endres hvis du har mye ram på maskinen din. Kjør 'top' i et eget vindu og følg med på minnebruk/swapbruk. Kompiler med gcc. Hvis du lagrer programmet i en fil ved navn 'malloc.c' gjør du slik: $ gcc malloc.c -o malloc $ ./malloc Kill programmet med CTRL+C EDIT: Rettet en pinlig og/å-feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå