Miniguru Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Hei. I mangel av hub har jeg et lite hjemmenettverk koblet sammen med RRas på min Win2k Advanced Server. Jeg får kontakt fra klient til klient ved hjelp av "Start - kjør - ip adresse Eller Netbiosnavn", men da jeg browser nettverket ser e klient bare seg selv og serveren. Har blitt fortalt her at browsinga stoppes da det er snakk om broadcast, men det skal vel la seg gjøre å slippe igjennom broadcast pakker også? Benytter ikke browser servicen seg av Wins eller DNS? mvh Miniguru Lenke til kommentar
xooop Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Den benytter seg av WINS, og selvfølgelig kan du sette opp en WINS server for å løse problemet. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 16. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2001 Hei og takk for svar. Jeg har satt opp serveren som Wins server og DNS server. Det er det som er så merkelig.. Men det blir jo litt forvirrende med alle de forskjellige ipadressene siden jeg har så mange Nic. Har du noen gang satt opp dette selv? Tar i mot tips med stor takk!! hilsen Miniguru Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 21. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2001 [ Denne Melding var redigert av: Miniguru på 2001-10-21 16:21 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå