Doktor Progg Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Halla folkens! Leste igjennom noen av meldingene på Abit sine forum angående problemer med det integrerte lydkortet i IC7-G (og IC7 også??) hovedkortene. Jeg har tenkt å handle dette kortet, men er litt skeptisk nå. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har kortet og har problemer med det. Koster jo ikke allverden for et lydkort, men jeg syns man bør kunne forvente at ting FUNKER ihvertfall, for et hovedkort til 1700 spenn. Greit nok om ikke det integrerte lydkortet er noe bra, men når det er defekt og man får masse sur støy, da er det liksom ikke helt akseptabelt lenger. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 En nyere BIOS kan inneholde en patch som fikser dette. Tror jeg. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 En nyere BIOS kan inneholde en patch som fikser dette. Tror jeg. Kan noen bekrefte dette... med 100% sikkerhet?? Lenke til kommentar
Junta Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg har IC7-G og har brukt det ca. 1 måneds tid nå. Lastet ned siste bios (1.15) og oppdaterte. Har ingen problemer med lyden, og jeg er rimelig kresen. Driver mye med lyd og musikk som aktiv musiker. Har ingenting å utsette på Abit IC7-G med siste bios. Er godt fornøyd som du sikkert skjønner. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Det var et rimelig hyggelig svar ja. Da føler jeg meg trygg på kortet igjen. Da er det bare å håpe at det faller litt i pris til slutten av september slik at jeg har råd til det Lenke til kommentar
smjhans Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hei! jeg har vært borti dette kortet. Hadde veldig mye og høy støy på mic inngangen. La inn nyeste bios uten at dette hjalp. Ser også at flere på Abit forumet har hatt en del problemer med dette. Hos meg endte det med at jeg kjøpte meg et MSI kort i stedet. Men nå skal jeg ikke si at IC 7 kortet er dårlig, for det fungerte aldeles utmerket ellers. Men det jeg ble litt irritert over er at når en kjøper et såpass bra kort så bør alt fungere. Og det er visst en hardware feil som det ikke lar seg gjøre å rette opp. Leste en stand på Abit sida at det gikk an å fjerne noen komponenter og sette over en ledning på noen punkter så ble det i orden. Men tror jeg står over å gjøre dette selv. Kanskje det lønner seg å vente til MAX3 versjonen kommer, er mulig de har gjort no med det da. Har en link til Abit sida her: http://forum.abit-usa.com/showthread.php?p...1124#post121124 Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Jasså, BIOS oppdatering funka dårlig for deg. Utter chaos i huet mitt nå! Det funker for noen men ikke for andre..?? Jeg har lest endel av postene på Abit sine forum ja. Gadd ikke lese alle; det var jo 100vis av dem! Problemet mitt, er at jeg har et 18600,- budsjett å holde meg til (i slutten av september) og jeg skal bygge pc fra scratch av. Så jeg er avhengig av at de komponentene jeg har valgt for øyeblikket faller med et par flak. Regner med at den nye versjonen av HK'et kommer til å koste minst like mye som IC7-G. Lenke til kommentar
smjhans Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hei igjen! Må presisere den vanlige lydutgangen hos meg funka veldig bra. Var kun den mic inngangen jeg slet med. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Jepps, har sett at det ofte er det som er problemet. Men jeg bruker den til litt av hvert (mic altså) og hvis den ikke funker er jo det helt på trynet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå