Treningsmagasinet.no Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Halvparten av den norske befolkningen løper regelmessig, men bare 40% av disse trener riktig viser en undersøkelse TNS Gallup har gjennomført for Löplabbet. Daglig leder i Löplabbet, Tor Fauske, mener antallet viser at en ny joggebølge er kommet. Les saken her Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg synes det er litt "sterkt" av Fauske å påstå at folk trener feil. Det vesentlige må være at en bruker tid på løpetrening. Selv om en ikke trener intervall, kan det vel være at intensiteten varierer. Av og til møter en bakker, som fører til at pulsen stiger. Dersom en skal konkurrere, er det å foretrekke at en også trener intervaller. Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Det store spørsmålet er jo hvorfor de trener. Hvis de ikke har noe spesielt mål med treningen, kan man jo ikke si at de trener feil. Men hvis målet er f.eks å løpe 10k på under 40 min. så må det nok intervall e.l. til. Hvis målet er å komme seg ut og røre på seg og bli i generellt bedre form, er det ikke feil og ikke trene intervall, eller? Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Tullesak! Intervalltrening gjør man for å bli bedre. Kanskje 60% løper fordi de trives med det; de holder seg i form? Intervalltrening er beintøft og tidvis ubehagelig. Om målet ikke er å kutte minutter på løpeturene så kan man like gjerne hoppe over intervallene. Poenget er å ha det gøy! Å fly bortover veien. Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Er ikke gleden ved å være på tur en god nok grunn. Det er ikke sikkert det er så viktig for alle å løpe fortere. Effektiv treningsform er nødvendigvis ikke den viktigste driveren for alle, kanskje man "investerer" i velvære Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg skal løpe sentrumsløpet nå på lørdag og har kun trent stavgang, med høyintensiv trening 20 min totalt i løpet av en treningstime. Dette gjorde jeg også i fjor og kom meg godt i gjennom 1/2 maraton. Har stor tro på intervalltrening i ulike former Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Det er forskjell på å trene feil, og trene optimalt. De fleste nordmenn løper som mosjonister og målet md treningen er muligens bare det å røre på seg og eventuelt komme seg ut i frisk luft. Derfor syntes jeg tittelen var meget misvisende, og innholdet var spekulerende og holdt ikke mål med selve forskningen. Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 haha.. fantastisk å påstå at så mange trener feil og at hardøkter er det eneste riktige. Det er vel å generalisere forskningsresultatene i overkant mye? Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 hiver meg på her. Kun rolige løpeturer der man skravler med treningskamerater kan være mye riktigere enn blanding av intervall, tempo og langturer. Fauske sier på en måte at hans fasit er, best mulig form, med kortest mulig innsats, men det er jo ikke riktig for alle. For svært mange er aktiviteten målet i seg seg selv, ikke effekten av den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg