Gå til innhold

unable to connect to host mw2

Gjest medlem-239413

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-239413

Hei!

Nå har det seg slik at jeg og en kompis spiller modern warfare 2 på hver sin ps3, han bor 60 km unna meg.. vi har begge fiber og kabel rett i ps3-en.

min "NAT Type: Moderate"

hans "Nat Type: Moderate"

Internettforbindelses test:

min "NAT Type: Type 3"

hans "NAT Type: Type 2"

Så når enten jeg inviterer eller han inviterer og vi svarer på denne invitasjonen, så kommer det bare opp "unable to connect to host".

Vi kan fint spille sammen på samme brett osv, men ikke være i samme "partyet".

Er det meg eller han eller ps3-en eller internettet eller Infinity Ward som er problemet her?

Noen som har en løsning på problemet? I såfall så blir vi evig takknemlige, og husk, vi er ikke di skarpeste gutta i skuffen så forklar løsning eventuelt litt godt. :)

thnx!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange PS3 spill man kan ha problemer med online pga. NAT settings. Når ruteren min slår seg vrang har jeg noen ganger store problemer med å koble meg til player lobbies på SF4. Dette er da med Nat-2 forbindelse.

Dere kan prøve å sette konsollen i DMZ modus, som åpner all trafikk til PS3'en helt. Tror det finnes andre tråder her som forklarer i detalj hvordan hvordan det gjøres.

DMZ på PS3 funket greit for meg en stund men jeg har dynamisk IP adresse og jeg gidder ikke gjenta hele den prosedyren hver gang man blir tildelt ny IP. ^^

Edit:

Fra en annen post av bruker Badbyte:

Nat 1: Ingen NAT oppdaget / koblet direkte til internet (360: Open NAT)

Nat 2: NAT oppdaget, psn port sjekk: OK (360: Moderate NAT)

Nat 3: NAT oppdaget, psn port sjekk: FEILET (360: Strict / Closed NAT)

Har ikke hatt NAT-3 selv men det er visstnok ikke bra nok for å spille online på ps3.

Sjekk også denne tråden:

Problem med å lage online game med ps3

For hjelp med ruter oppsett: http://portforward.com/.

Hvis dere har dynamisk ip adresse kan man sette opp PS3'en til å ha en statisk IP adresse slik (skal prøve denne selv senere i kveld)

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar
Gjest medlem-239413

Mange PS3 spill man kan ha problemer med online pga. NAT settings. Når ruteren min slår seg vrang har jeg noen ganger store problemer med å koble meg til player lobbies på SF4. Dette er da med Nat-2 forbindelse.

Dere kan prøve å sette konsollen i DMZ modus, som åpner all trafikk til PS3'en helt. Tror det finnes andre tråder her som forklarer i detalj hvordan hvordan det gjøres.

DMZ på PS3 funket greit for meg en stund men jeg har dynamisk IP adresse og jeg gidder ikke gjenta hele den prosedyren hver gang man blir tildelt ny IP. ^^

Edit:

Fra en annen post av bruker Badbyte:

Nat 1: Ingen NAT oppdaget / koblet direkte til internet (360: Open NAT)

Nat 2: NAT oppdaget, psn port sjekk: OK (360: Moderate NAT)

Nat 3: NAT oppdaget, psn port sjekk: FEILET (360: Strict / Closed NAT)

Har ikke hatt NAT-3 selv men det er visstnok ikke bra nok for å spille online på ps3.

Sjekk også denne tråden:

Problem med å lage online game med ps3

For hjelp med ruter oppsett: http://portforward.com/.

Hvis dere har dynamisk ip adresse kan man sette opp PS3'en til å ha en statisk IP adresse slik (skal prøve denne selv senere i kveld)

takker så mye for svar ja! :)

men har du noe formening om hva forskjellen på dynamisk og statisk ip-adresse er? er det på ps3-en en skifter dette eller er det på selve ruter-innstillingene en gjør dette? I såfall må en vel gå inn på ip-en i browseren på dataen eller noe... :S haha... skjønner fint lite, men jobber med saken. Kan mye mye om data, men lite om ip-adresser osv. :)

Endret av medlem-239413
Lenke til kommentar

Det lille jeg kan om emnet har jeg plukket opp etter jeg begynte leke meg med nettspilling på ps3.

Det som er greia som jeg har forstått det, er at for å få en bra forbindelse på PSN må man ha visse porter på routeren åpen, det står i en av trådene jeg linket til hvilke som bør være frie. Hvis man har en statisk IP adresse er det ganske grei skuring å åpne disse portene i router setup'en, de fleste av oss her til lands får derimot tildelt såkalt dynamisk ip, som betyr at hver gang man slår på pc'en eller noe annet i huset som bruker linja di, spør konsollen eller maskina routeren om en IP, og får tildelt en, helt tilfeldig ut i fra hvilke adresser som er tilgjengelige for øyeblikket på nettverket.

Fordelen med dette er at maskinen eller konsollen kommer på nett veldig lett uten behov for konfigurering. Bakdelen og det som er mest problematisk er at med de fleste dynamiske nettforbindelsene så "nullstilles" (de som er mer kyndige enn meg må gjerne rette meg nå) innstillingene for portene som skal være åpne på linja di noe som kan føre til veldig mye bryderi siden disse IP adressene gjerne byttes om på måfå.

Det er derfor jeg linker til guides som viser hvordan man (med litt flaks) kan sette opp fast IP adresse enter for PC'en eller PS3'en, såvidt jeg forstår har det liten praktisk betydning hvilken av dem man konfigurerer.

Dette er ganske kryptiske saker og jeg har desverre ikke helt teken på det selv, så jeg skjønner godt at det hele er veldig mystisk.

Det kan være vanskelig å få stilt inn routeren riktig så man får åpnet alt på riktig vis, men jeg foreslår likevel at dere tar en kikk på linkene i den forrige posten min og prøver følge de steg for steg. Hvis dere får det til er det jo knall, i verste fall er det bare å nullstille innstillingene på routeren, så blir ting som før. Det som ofte er vanskelig er å finne frem i router setup'en, der kommer også www.portforward.com til redning med bruksanvisninger til de aller fleste kjente routere, det fins en jungel av dem.

Lykke til ^^

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar
Gjest medlem-239413

jeg leste og sjekket en del anngående statisk og dynamisk ip i går kveld.. prøvde portforward greiene, men routeren min låg ikke på den lista, så gjorde litt på egenhånd.. tok noen grep og knep her og der og noe greier på ps3-en min.

Så... "tromme-virvel" ......... bang!! fremdeles Nat Type 3, men jeg prøvde invitere kompisen min in i party etterpå, og det gikk fxxx meg.. :D men om det funker i dag gjenstår og se, siden ip-adressa nullstiller seg slik jeg har skjønnt det.. men det skal ikke rare knepene og grepene til for å få det til å bli likt som i går.. :) så håper dette er den endelige løsningen min på problemet.

En ting jeg vil legge til her.. jeg var inne på ip-adresse/router innstillingene på dataen min i går.. satte vel mer eller mindre opp en statisk ip-adresse, hva vet vel jeg? og brukte samme ip-adressa på ps3 min.. dette var altså i går. Slik jeg ser det i dag, etter at ps3-en min har vært slått av i natt, så har ps3-en min samme ip-adresse i dag som i går.. det må vel da bety suksess? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...