LarsFromasj Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Ja, javist... men nå snakka ikke jeg om DEG som person, bare generelt. Har altfor mange dårlige erfaringer med bil-snakk på data-relaterte forumer. Og ja, rdl og ascona er oppblåste, men jeg bare ignorerer dem så går det greit... Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 eeeh, hvofor skal ikke folk på Hw.no ikke ha peiling på bil?hva får deg til å tro at jeg ikke er på bilforumet? hadde jeg gitt et mer seriøst svar hvis jeg hadde svart på bilforumet enn hw forumet? En grunn til å spørre her en kanskje fordi at personen som spurte ikke vet om bilforumet, eller fordi at det er veldig mange arrogante personer på bilforumet(rdl, ascona osv) k-dog er kanskje ikke så snill?, men 2 mot 1 feigt Meg du sikter til. Er fullstendig klar over bilforumet. Men det var en diskusjon om biler her blant de som er HER på forumet som ikke tåler styling, derfor ble jeg litt provosert. Ville fortsette diskusjonen med de samme folka. offtopic, ikveld var en gjeng med de beste bilene i dal'en, nede på havna å testa biler. En b-ascona 79 modell med 550 hester og lystgass. Det er no show, all go! Faan som det fungerte. Prøveskilt å greier, for den bilen vil aldri bli lovlig. Som det blir sagt, nytteløst å diskutere styling osv her. "Alle" datafolka er jo mot styling.. skjønner ikke helt det der. Lenke til kommentar
Term Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Noen som har lyst å se flere Riceboys med gode kommentarer til bilene så se på denne siden. Det er lenge siden den er "forlatt, men fortsatt verd en titt. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 De som ikke liker "ricers", liker dere heller ikke styla biler som faktisk har motor som duger? Jeg er veldig interessert i biler, men må innrømme jeg skvetter litt når noen trekker frem teknikken som en positiv ting med amerikanske biler. Generellt sett bygger de på utdaterte svære metallklumper av noen V8ere, de både låter og går gromt, er ikke det, men nyskapende er de ikke... nei jeg tar heller en god tysk V8er (AMG SL55 anyone?), stille som ei mus inntill du trykker på gassen og drar avgårde. Nei min mening er at amerikanere i det store og hele ikke kan lage biler pr dags dato. De har noen få gode, corvette'n er nok det beste eksemplet, men for å finne gode amerikanske biler må man se litt lenger tilbake i tid (noe amcar folket også gjør har jeg inntrykket av). Da var amerikanerne både nyskapende og ikke minst i forkant av teknologien. Jeg for min del liker de gamle muskel bilene, men skulle jeg hatt nybil idag ville jeg ikke drømme om å kjøpe en amerikaner. Nå blir jeg vel grillet av amcar fansen men la gå EDIT: Skirveleif Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg måtte le litt når jeg så denne: Lenke til kommentar
RIP Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 De som ikke liker "ricers", liker dere heller ikke styla biler som faktisk har motor som duger? Jeg er veldig interessert i biler, men må innrømme jeg skvetter litt når noen trekker frem teknikken som en positiv ting med amerikanske biler. Generellt sett bygger de på utdaterte svære metallklumper av noen V8ere, de både låter og går gromt, er ikke det, men nyskapende er de ikke... nei jeg tar heller en god tysk V8er (AMG SL55 anyone?), stille som ei mus inntill du trykker på gassen og drar avgårde. Nei min mening er at amerikanere i det store og hele ikke kan lage biler pr dags dato. De har noen få gode, corvette'n er nok det beste eksemplet, men for å finne gode amerikanske biler må man se litt lenger tilbake i tid (noe amcar folket også gjør har jeg inntrykket av). Da var amerikanerne både nyskapende og ikke minst i forkant av teknologien. Jeg for min del liker de gamle muskel bilene, men skulle jeg hatt nybil idag ville jeg ikke drømme om å kjøpe en amerikaner. Nå blir jeg vel grillet av amcar fansen men la gå EDIT: Skirveleif [grill]Så amerikanerene kan ikke lage biler til dags dato? det er det latterligste jeg har hørt på en god stund, har du noen gang hørt om GM? kan minne deg på noe som heter hydrogen bil, de er de som satser mest på dette - og om ikke så lenge kommer de første hydrogen bilene til norge(prototypene funker utmerket, men er litt enda ) Hva er det å utsette på teknikken? har du noen gang kjørt en viper eller corvette? (for å nevne de folklige sports bilene fra usa) vil nå ikke si at 1,5g i svingene er så dårlig jeg... og det er INGEN biler i verden som kan måle seg med ligenfelter 427TT corvetta, den moser Bugatti Vryon i aksen(bruker 1,9sek til 100), og moser Porsche GT2 i svinging.. den har også en topfart på 402kmh! Skriver videre i morgen om jeg husker det... må virkelig sove nå : opp klokka 6 i mårra, siste dag på jobb Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 mens vi snakker om GM ... så må jeg si .. bil merker i GM "gruppen" Buick Cadillac Chevrolet Daewoo General Motors GMC Holden Hummer Isuzu Oldsmobile Opel Pontiac Saab Saturn SIA Suzuki Vauxhall ingen merker jeg må si jeg er imponert over .... faktisk jeg hater noen av de .. som Opel ... *mummler sint* Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Btw fant bilde av...ja dere får se selv men eg fant ingen tråder som passet og orker ikke lage en. Anyways: Lenke til kommentar
Kei Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg har mest tru på Fleste Japanske biler. Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 mens vi snakker om GM ... så må jeg si ..bil merker i GM "gruppen" Buick Cadillac Pontiac Hva har du imot f.eks. Buick? Eller Pontiac?Har du noensinne vært passasjer eller kjørt en Buick/Pontiac? Og hva med Cadillac? Er du klar over alle tekniske nyvinninger som kommer derfra? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 de er bare møkk alt sammen (Cadillac har mer japansk kvalitet på bilene i det siste .. men de litt eldre .. huff) Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg er imponert over hvor saklige argumenter folk på dette forumet klarer å komme med. Dersom du rett og slett ikke har peiling (er en ærlig sak det) så kan du i det minste si det, istedet for å si "det er møkk alt sammen". Dersom du sier "jeg har aldri hatt en Pontiac, så jeg har ingen personlige erfaringer med det bilmerket" så respekterer jeg det. Men å si "det er bare møkk" blir litt for dumt, og man kan komme til å tro at du sier det fordi du har den instillingen at "amerikansk er dårlig" eller "jeg har ingen saklige motargumenter så jeg slenger ubegrunna dritt istedet". Det får deg til å virke som en fjortiss som har lest litt for mye på nettet og i blader. Tror at alt som står er sant osv. Jeg er fullt klar over at du ikke er spesielt gla i amerikanske biler og amerika generelt, men det må da være mulig å komme med noen argumenter som er saklige og fornuftige. Dersom det er slik at du har erfaringer med de aktuelle bilmerkene som "er møkk" så vil jeg gjerne vite hvilke(n) bil(er) det var og hvorfor de var så dårlige. Hvis du har vært på nettet og lest om bilene og ut i fra det trukket konklusjonen "de er møkk" så kan du gjerne si det. "Har lest endel og funnet ut at de bilene ikke er særlig bra." Jeg er ikke ute etter å omvende deg, men lurer bare på hvorfor du er så negativ til alt som inneholder ordet "amerikansk". Ikke vær så trangsynt at du ikke ser at det finnes andre biler enn Lexus.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 som eg skulle ha sagt det selv. anyways i'm baaack.... Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg står fast ved mitt jeg, den vanlige amerikanske bilen er ikke noe å være stolt av. Mulig motoren holder det lille den lover, men den generelle kvalitetsfølelsen på bilene er (etter min erfaring) elendig. Interiøret skrangler, designet er som en 80-talls bil fra europa og material valget er til å få grøss av. Grunnen til at jeg liker europeiske biler (spesiellt tyske) er kvaliteten på hele bilen, ikke bare kjøreopplevelsen som forsåvidt stort sett er på topp. Jeg liker når jeg kan se at designeren har lagt litt ekstra arbeid i f.eks. å sørge for at lyden på blinklys betjeningen er god, ikke en ekkel plast lyd. Når dørene går igjen med en lyd som høres solid ut, gir det meg en følelse av en bil som er skikkelig gjennomført. Samme gjelder alt i bilen man tar på, brytere, ratt, girspak. Rett valg av materiale her er veldig viktig for den opplevde kvalitetsfølelsen. Men for all del, det hjelper lite på 0-100 tidene Jeg var lenge en fan av Dodge Viper inntill jeg satt i en, uff for en plastbøtte av en bil. Den gikk som F og låt gromt, men jeg ville aldri eid en! Som en sa tidligere, dette er selvsagt bare mine meninger, og ikke alle er like brydd av interiørkvalitet som meg, men uansett..... dette er grunnen til at jeg ikke liker amerikanske biler generellt. P.S. Til RIP, jeg sikter hovedsakelig til de vanlige amerikanske bilene, ikke "superbilene". Sportsbilene er muligens gode, men de representerer aldri snittet av nye amerikanske biler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå