Gå til innhold

Kompani Gamer

Anbefalte innlegg

Heisann!

Det har ikke vært så lett å få til å spille sammen med andre gamer.no folk i Battlefield hittil, så jeg tenkte kanskje at hvis vi kunne få laget en Steam gruppe så kunne det blitt litt enklere å ta kontakt med hverandre.

Så, jeg har tatt initiativet. Gruppen heter altså Kompani Gamer (er ikke jeg kreativ?), og alle som vil kan joine (forutsett at du har BFBC2 til PC og at du er awesome).

Linky: http://steamcommunit...ps/kompanigamer

Det som står på planen nå er:

1. Spille hver tirsdag!

Og, join Mumble!

Servername: Skriv hva du vil

Address: mumble-3.verygames.net

Port: 50139

Username: Ditt kallenavn

Guide til hvordan du bruker Mumble: http://www.hon-norge...d=398&Itemid=89

Hvis du bruker guiden, bytt ut infoen med det jeg skrev rett ovenfor her :)

Endret av Error
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker faktisk ikke steam til å spille selv (pga skjermkortet mitt henger seg opp når jeg bruker steam-overlay) men jeg er jo på steam hele tiden uansett og folk ser jo når jeg er på eller ikke :)

Edit: Jeg lagde siden litt som en "søsterside" (er det ikke det man kaller det? En underside i alle fall) til Fortress gamer. Selv om FG egentlig er en gruppe for TF2 spiller her fra forumet har det jo blitt en generell gruppe for alle spill.

Jeg tenket derfor at jeg kanskje kunne spørre TST om de kunne hostet en ventrilo server for Fortress Gamer, da inkludert Kompani Gamer og den L4D gruppa som finnes et eller annet sted, og så kan alle bruke den felles Vent serveren.

Burde i alle fall være mulig å få til noe sånt, så jeg tar kontakt asap.

Og forresten, jeg har ikke snakket med Nøtte (admin av Fortress Gamer) men jeg gjør det nå.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Okay, da tok jeg en liten prat med Nøtte, og det vi kom frem til da er at det blir som dette:

Fortress Gamer (FG) er og blir hovedgruppen for alle Steam-brukere på forumet. Men, siden man ikke vet hvilke spill de som er i FG spiller, kan det bli litt tungvindt til tider.

Derfor gjør vi det sånn at vi lager undersider for diverse populære multiplayer-spill (Kompani Gamer blir da den første).

Det man ender opp med da er et nettverk som blir seende ut som dette (paint skills ftw!):

post-153-1100536153_thumb.jpg

PS: Navnene som står der (bortsett fra Kompani Gamer) er noe jeg bare fant opp i farta.

Vi kommer da også til å fikse en ventrilo server som er for Fortress Gamer. At den er for Fortress Gamer vil da selvsagt si at den er for FG og alle undersidene.

Og, vi får håpe at TST og de andre folka bak gamer gidder å sponse Vent servere for oss, og hvis vi får i gang litt donasjoner kan vi kanskje hoste våre egne in-game servere også? The sky is the limit!

Edit: Og det bildet hadde visst ikke lyst til å vise i posten, dere får laste det ned da.

Endret av Error
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Endel på forumet (Laland, Nøtte, Brynjard og meg tror jeg det var) kaller oss Ulv. Jeg er med på dette, men hvis jeg får lov til å foreslå et navn så blir det Ulv. Råere navn får man ikke.

BEVIS.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk med i Ulv selv o.O

Men, jeg ville foretrekke det navnet vi har nå, eller noe lignende. Ulv blir litt random, og det har egentlig ingen ting med gamer å gjøre. Å ha Ulv som in-game tag er jo fullt mulig, men jeg vil påpeke at Kompani Gamer ikke blir en "klan" i den forstand, men heller en gruppe som er til for at kommunikasjon osv skal bli lettere (var i alle fall det jeg tenkte).

Lenke til kommentar

Alle må jo adde alle på skype... Og det tar jævlig med nett og CPU. Xfire har gratis voip. Jeg vil gå for Mumble, xfire, ventrilo. Prioritert rekkefølge.

Helt enig der.

Når vi har blitt enige om hvilken VoIP løsning vi skal bruke, så kan vi kanskje starte med å lage noen events. Sånn at vi faktisk klarer å koordinere noe felles gaming.

Lenke til kommentar

Koster 142,- for en 8vs8 serve... Just sayin. Er ca 8 kompiser som har det så vi kan kansje betale 50%.

EDIT: Det koster 20kr for 10 mumble slots, 40 for 20, 60 for 30 osv. Det er gode priser! Vi trenger maks 30. Allt er hentet fra multigamer.no

Endret av backstabber
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg har ingenting imot å være med å spleise på en server. Må være fantastisk morro å bare spille med kjentfolk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...