Gå til innhold

Ge4 ti 4600

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som kan være feilen når jeg ikke klarer å kjøre noen Benchmarks tester uten at skjærmkortet fucker opp og slår av pcn.

Jeg har oppdattert driveren men her sto det at driveren ikke var digitalisert for xp !! kan dette være grunnen til at kortet konker ut ?.

Har også prøvd å spille 1942 men etter et min så låser pcn seg. Noen som har noen løsning. Er kortet defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke er CPU som blir for varm da? Har iallefall skjedd at PCen har restartet seg hvis den er overklokket for mye.

Når det er noe rart med skjermkortet så fryser skjermen bare.

Det er helt normalt at driverne ikke er vertifisert i av WHQL. Nvidia gir ut ,masse drivere som ikke er WHQL og dermed så skjer det. Er vanlig det.

Men prøv og legge inn den siste whql drivern. Det hjelper somregel. Hvis ikke så prøver du kortet i en annen maskin. Hvis det samme skjer der så snakker du med de du har kjøpt det av og sender det tilbake og ber dem teste kortet i 3dmark.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet med et Geforce 2 Pro kort. Maskinen låste seg hver gang jeg kjørte noe krevende grafikk. Fant etter hvert ut at det var CPU vifta som var for svak. Prøv å sette på en kraftigere vifte på CPU'en så tror jeg det vil ordne seg. Geforce 4 er også ganske strømkrevende, så hvis du har en svak strømforsyning kan det også være problemet.

Håper du får det til.

Lenke til kommentar
Hadde samme problemet med et Geforce 2 Pro kort. Maskinen låste seg hver gang jeg kjørte noe krevende grafikk. Fant etter hvert ut at det var CPU vifta som var for svak. Prøv å sette på en kraftigere vifte på CPU'en så tror jeg det vil ordne seg. Geforce 4 er også ganske strømkrevende, så hvis du har en svak strømforsyning kan det også være problemet.

Håper du får det til.

Strømforsyningen min er på 250w, 170w ut ved deling. Høres dette for lite ut ? :(

Lenke til kommentar

Jeg tok ut kortet for å teste det på en annen maskin på jobben. Så at det var litt støv i kortet så jeg tok og kjørte litt trykkluft inn i kjøleribbene på kortet. Der skal jeg love dere at det var en haug med hybelkaniner. :D

Viften på kortet har nok ikke hatt mye effekt her nei. Antaglivis derfor pcn kutta ut, VARMT. :oops:

Satte inn kortet og fikk 1770 på 3Dmark03.

Takker for all hjelp :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...