CheeseJunk Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Titellen på dette emnet er temaet vi skal forholde oss til under tentamene i morgen og om to dager, henholdsvis bokmål og nynorsk. På bokmål skal vi skrive en sakprosatekst, og på nynorsk skal vi skrive skjønnlitterær tekst. Vi skal få utdelt oppgaver på tentamensdagen, men jeg tror nok jeg skal kunne tilpasse tanker og ideer til å passe i hvertfall én oppgave. Når det gjelder sakprosateksten planlegger jeg å skrive en argumenterende artikkel der jeg drøfter rundt grensen mellom spøk og alvor. Jeg planlegger å trekke fram Borat og Brünos "dissing" av hele samfunnsgrupper, komikere som for eksempel Harald Eias parodier på kjente personligheter og Muhammed-karikaturene. Når det gjelder den skjønnlitterære delen har jeg absolutt ingen ideer, og er veldig åpen for forslag og all hjelp og ideer vil settes pris på. Jeg blir også glad for ideer til sakprosateksten og andre typiske ting jeg kan dra inn, eventuelt viktige punkter jeg burde nevne på de punktene jeg allerede har. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Samme tema som i fjor da, altså. Jeg fikk en 5'er på bokmåloppgaven min, tror jeg skrev noe om komikere i media og hvorvidt de burde tillates å drite ut andre kjendiser i offentligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå