Gå til innhold

Oppgradering av pc

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc som i mai er to år gammel og har nå lyst til å oppgradere den. Mitt gamle oppsett er som følger:

HK - Asus P5K, P35

CPU - Intel Core 2 Duo e8400 @3.0 ghz . Socket-775

RAM - Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5

GPU - nVidia GeForce 9800 GT 512 MB

PSU - Corsair Powersupply 550W

OS - Vista 32 bit

Det jeg vil ha nytt nå er hovedkort og skjermkort. Vil ha nytt hovedkort pga. at mitt ikke har PCI-E 2.0 og vil gjerne ha det. Vil ha nytt skjermkort bare for å ha et bedre et. Av skjermkort så har jeg sett på et Radeon HD 5850. Så vil jeg ha et hovedkort, men jeg lurer på om det er verdt å kjøpe nytt HK med 775 socket. Hvis jeg skal ha med 775 socket så tror jeg at jeg vil kjøpe et ASUS Rampage Formula, X48. Av de som har 775 socket så var det, det eneste som støttet full 16x + 16x i crossfire. Resten med crossfire hadde 8x + 8x. Har et budsjett på rundt 4000 så kan jeg kanskje kjøpe et til skjermkort ved en senere anledning og sette de i CrossFire.

Hva synes dere?

EDIT: Hva er forskjellen om jeg har PCI-E x16 og PCI-E 2.0 x16? Blir det veldig mye forskjell?

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en pc som i mai er to år gammel og har nå lyst til å oppgradere den. Mitt gamle oppsett er som følger:

HK - Asus P5K, P35

CPU - Intel Core 2 Duo e8400 @3.0 ghz . Socket-775

RAM - Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5

GPU - nVidia GeForce 9800 GT 512 MB

PSU - Corsair Powersupply 550W

OS - Vista 32 bit

Det jeg vil ha nytt nå er hovedkort og skjermkort. Vil ha nytt hovedkort pga. at mitt ikke har PCI-E 2.0 og vil gjerne ha det. Vil ha nytt skjermkort bare for å ha et bedre et. Av skjermkort så har jeg sett på et Radeon HD 5850. Så vil jeg ha et hovedkort, men jeg lurer på om det er verdt å kjøpe nytt HK med 775 socket. Hvis jeg skal ha med 775 socket så tror jeg at jeg vil kjøpe et ASUS Rampage Formula, X48. Av de som har 775 socket så var det, det eneste som støttet full 16x + 16x i crossfire. Resten med crossfire hadde 8x + 8x. Har et budsjett på rundt 4000 så kan jeg kanskje kjøpe et til skjermkort ved en senere anledning og sette de i CrossFire.

Hva synes dere?

EDIT: Hva er forskjellen om jeg har PCI-E x16 og PCI-E 2.0 x16? Blir det veldig mye forskjell?

kjøpe bare skjermkort, spare litt mere penger kjøpe AMD HK + AMD 6 core cpu. Den er raskere mange av I7 cpu, helt lattelig billig. Jeg ville ikke brukt 1400kr på gamelt socket så døden og er gammel og treig. AMD x6 core kan du bruke ddr2/ddr3 minne på og.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

min 3 og et halvt år gammle duo E6400 rig kjørte plutselig mass effect 2 på full pupp (greit, det er ikke det grafikkmessig feteste spillet der ute men alikevel) med å bytte ut det game 7950gt kortet med en ATI 5770... får meg til å lure på hvorfor i blanke urskogen jeg skal oppgradere maskinparken for 15lapper i juni :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...