Gå til innhold

Command & Conquer 4 Tiberium Twillight


Anbefalte innlegg

La meg først si at jeg kun har spilt C&C Red alert 2 og 3 før dette.

 

 

Gameplayet i CC4 er noe annerledes enn alt annet jeg har vært borti til nå. Synes at det er spennende, men igjennom hovedkampanjen (spilte som GDI) fikk jeg aldri låst opp alt jeg kunne ha brukt. Det er svært skuffende siden en kampanje skal sørge for at man er borti så og si alt. Taktikk er noe som overhode ikke er nødvendig å bruke. Spiller hver bane med Support og Shepphard tanks supplert med Paladin for å ta fly. Med andre ord jeg kjører hele gjengen opp i basen til fienden og knuser dem. Enklere er det ikke. Morsomt var, det er orientert rundt kamp, ikke basebygging som jeg skrev tidligere. Den ene klassen, som kalles Defense, har det du kommer nærmest bygging, men her snakker vi bunker, anti luft, en snarvei du kan plassere hvor som helst (krever 2 innganger) laserstråler og noen ting til. Noen av dem kan oppgraderes, men ikke alle. Det er alt som heter basebygging. Det er noen bygninger spredt rundt på kartet som kan gi deg en fordel over fienden.

Som i alle de andre spillene er mellomsekvensene filmatisert, og det er blitt gjort bra. Det kan jeg ikke si at det er CC4. Filmene er fylt opp med dårlig skuespill, klisjeér og ikke minst, en oberst som plutselig gir ordre til øverste ledelse i forsvaret. Hva skjer tenker man da. De har ikke gjort noe spesielt for å gi omgivelsene en god og passende atmosfære. Som GDI er du for det meste plassert i en bunker med noen blinkende lys og en skjerm som viser bilder som er vendt mot deg uansett hvor i rommet du står. Animasjonene er svært kjedelige, raketter som er tregere enn shepphard tanksene mine? Jeg hadde slått av strømmen for å deaktivere en lasergjerde eller hva det var for noe, for å ta rotta på lederen, hva skjedde? Gjerde sto der i sin fulle prakt!

Multiplayerdelen var så som så, men ikke det verste jeg har vært borte i. Konseptet er veldig enkelt, kjør over fienden ved å få tak i flest control nodes. Det er maksimalt 5 nodes. Om man har 5 nodes samtidig vil man få resurser betraktelig raskere.

 

 

Jeg har hatt det morsomt med selve spillingen, men river meg selv i håret hver gang jeg ser en sekvens med Colonel James...

Om du ikke liker RTS spill uten bygging av baser eller vil ha noe å bryne deg på (seriøst, jeg kødder ikke, lagde ikke nye folk på siste bane da jeg spilte på hard) Om du derimot liker "instant action" kan dette være noe for deg, men ikke ta meg på ordet.

Om jeg skal høre på de som har spilt de andre C&C titlene, og forelsket seg i serien må jeg si at dette var en elendig slutt på et 15 år langt kapittel.

 

6/10

 

EDIT: Skrivefeil.

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier meg enig i det meste utenom karakteren, ett spill du nærmest ikke gir ett eneste positivt argument for får over gjennomsnittlig karakter? Det rimer ikke med det krasse bildet du maler.

 

Og, for å få alle units i campaign må du nesten ta noen skirmisher vedsiden av.

 

Aner ikke hvordan GDI siden er med lag, men når du spiller på nod siden og møter nod merker du også en av de store problemene med spillet. Nemlig hvordan counters er satt opp. Det er rett og slett helt banalt :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...