Gå til innhold

Spørsmål ang. DLC til UK versjon av Heavy Rain

XDamage

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe The Taxidermist til Heavy Rain, men så oppdager jeg nå først at CDON har sendt meg den engelske utgaven av spillet.

Vil det da fungere greit å laste ned DLC-pakken fra min UK PSN-konto, og installére og bruke på min norske konto? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. På den norske store'n står det imidlertid at man må ha BCES-00802 utgaven av Heavy Rain, mens jeg har BCES-00458. Derfor virker det som jeg må laste det ned fra UK store (der står det at man må ha utgaven jeg har), så jeg lurte bare på om noen hadde gjort noe lignende før.

Men nå ble jeg altfor nysgjerrig, så jeg tror jeg prøver det. Er jo ikke snakk om mange kronene uannsett. Skal skrive her hvordan det gikk. :)

EDIT: Hmm, ser ut som hele planen utgår ettersom jeg ikke får registrert kortet mitt på UK store, selv med falsk UK adresse. :huh:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Gikk gjennom det samme når jeg kjøpe Buzz i England. Da gikk det ikke å kjøpe DLC fra det norske psn. Det var det samme som hos deg, du måtte ha en spesiell utgave for at dlc'et skulle virke.

Hvis du enda ikke har gått sålangt til å prøve, så anbefaler jeg at du kjøper det ifra den engelske store'en

Edit: Liten korrigering: du får lov til å kjøpe dlc fra det norske psn, men det vil ikke virke om du ikke har riktig disk. Dette gjelder bare de spill der det står at det er krav til en spesiell versjon. Hvis det ikke står noe om det er det ikke noe problem å kjøpe dlc i norge til engelske spill.

Endret av Tryph
Lenke til kommentar

Gikk gjennom det samme når jeg kjøpe Buzz i England. Da gikk det ikke å kjøpe DLC fra det norske psn. Det var det samme som hos deg, du måtte ha en spesiell utgave for at dlc'et skulle virke.

Hvis du enda ikke har gått sålangt til å prøve, så anbefaler jeg at du kjøper det ifra den engelske store'en.

Skulle gjerne gjort det, men får ikke registrert kortet mitt der. Virker som Sony har sperret for "work around'en" som funket før, med falsk adresse.

Hmm, skal prøve å kjefte litt på CDON for at de sendte UK-versjon av spillet uten å opplyse om det. :D

Lenke til kommentar

Hmm, skal prøve å kjefte litt på CDON for at de sendte UK-versjon av spillet uten å opplyse om det. :D

Det syns jeg du skal gjøre. Det er faktisk uholdbart at de har solgt deg den engelske versjonen. Hvis de ikke informerte om det på sine nettsider.

Det britiske PSN har nå fått PSN kort som du kan kjøpe hvis du virkelig vil ha DLC'et. Du får kjøpt det på ebay om du er interessert. Bare husk å kjøpe £ versjonen.

Lenke til kommentar

Det syns jeg du skal gjøre. Det er faktisk uholdbart at de har solgt deg den engelske versjonen. Hvis de ikke informerte om det på sine nettsider.

Det britiske PSN har nå fått PSN kort som du kan kjøpe hvis du virkelig vil ha DLC'et. Du får kjøpt det på ebay om du er interessert. Bare husk å kjøpe £ versjonen.

Ja. Når jeg tenker over det, så var det jo fullstendig umulig å få tak i Heavy Rain i et par uker etter at det ble sluppet. Går utifra CDON tok en spansk en og fikk tak i et parti UK-versjoner.

Skal ta kontakt med dem. :innocent:

EDIT: Var forøvrig Lefdal jeg bestilte spillet fra, ikke CDON, men samme greia gjelder forsåvidt der også. Var ikke opplyst at spillet var UK-versjon.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Ja. Når jeg tenker over det, så var det jo fullstendig umulig å få tak i Heavy Rain i et par uker etter at det ble sluppet. Går utifra CDON tok en spansk en og fikk tak i et parti UK-versjoner.

Skal ta kontakt med dem. :innocent:

EDIT: Var forøvrig Lefdal jeg bestilte spillet fra, ikke CDON, men samme greia gjelder forsåvidt der også. Var ikke opplyst at spillet var UK-versjon.

Si fra hvordan det går. Er en interessant problemstilling siden DLC er blitt så vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...