Gå til innhold

Spillhøflighet

Din spill høflighet  

204 stemmer

1. 1. Hvordan oppfører du deg med andre fremmede/venner på spill?

• Veldig høflig
      91
    • Akkurat passe
      92
    • Slenger med leppa
      14
    • Veldig frekk
      7

Anbefalte innlegg

Ulike typer spill appellerer til ulike typer spillere, naturlig nok. En del "eldre" spiller nok også heftige skytespill (eller for den saks skyld "uskyldige" spill på Wii), men det er flere av dem på RPG/MMORPG-spill. For eksempel.

Bare for moro skyld, her er demografisk statistikk for min mest populære YouTube-video (Mass Effect 2):

post-199-1100513283_thumb.jpg

Og her statistikk for en Batman Arkham Asylum video:

post-199-1100514838_thumb.jpg

Konkluderer ikke, grunnlaget er altfor svakt og usikkert (og ikke direkte relevant for temaet). Det vi derimot ikke trenger være særlig i tvil om, er at også svært mange 18++ er interessert i spill, og spiller selv. Barnslig/ufin oppførsel trenger ikke bety ung alder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

World of warcraft opplever jeg som helt håpløst til tider, blir bare oppgitt av spillet. Der syntes jeg mentaliteten har blitt helt grusom siste åra. Jeg syntes det er litt trist for spillet og spillere, og er noe som burde blitt fokusert på mer. Nå har jeg ikke akkurat noe svar på hvordan man får gjordt noe med det. Det kan vel hende folk generelt eller Blizzard ikke ser det som et problem også, men personlig syntes jeg det er skikkelig kjipt.

Halo 3 opplever jeg også mye unødvendig drittslenging, muter folket der.

Lenke til kommentar

I adrenalin spill virker det som om det er en høy grad av umodenhet. Skytespill & sportsspill. Må si det kunne være ganske dårlig også for 10 år siden, så kan ikke si meg helt enig i at det blir værre. Havnet du på feil server på feil tidspunkt i CS for 10 år siden var det bare drittslenging og surt. Og jo større spillmiljøene blir jo større er vel sjansen for at noen kommer inn og forsurer miljøet. Så sjansen er vel større jo flere spillere som er inne samtidig.

Men det finnes mange gode miljøer der ute. Internt i guilds, på dedikerte servere (som Hellfragger miljøet) og i spesielle spill.

Prøvde meg litt på Hearts of Iron multiplayer. Dette var veldig hyggelige og voksne folk. Samme erfaringen hadde jeg med Steel Panthers PBEM. Snille og hjelpsomme folk.

Helt enig i at det er anonymiteten som forårsaker dette. Da vil dedikerte servere hjelpe til å ta bort noe av denne anonymiteten. Man kjenner og blir kjent på bakgrunn av Nick. Denne Xbox Live og MW2 "mash together" løsningen tror jeg derimot bidrar med lite positivt i så henseende. Her får du med deg alt det negative med anonymitet.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt et problem med dette, etter et par hundre timer på XBL har jeg bare vært borti frekkhet to eller tre ganger og det var et resultat av at jeg eide noen folk i MW2. Selv har jeg alltid et åpent sinn og er så hyggelig som mulig mot alle jeg møter.

Lenke til kommentar

Min første erfaring var med Ureal på slutten av 90 tallet. Jeg mener at det har blitt mye verre siden. Men det kommer helt ann på hva slags spill du spiller som nevnt her. Det blir ikke lett å bli kvitt et så stort problem, men jeg mener det er mulig i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...