Sagacious Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Var akkuratt ute i sommervarmen for å ta meg en røyk og fikk se den største insekten, jeg har sett i Norge. Er det noen som kjenner den igjen? Her er noen Større bilder... http://www.stud.ntnu.no/~njaalbro/bilder/insekt1.jpg http://www.stud.ntnu.no/~njaalbro/bilder/insekt2.jpg http://www.stud.ntnu.no/~njaalbro/bilder/insekt3.jpg Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 det første som kommer til tanke er .. kakkelak! Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 syntes ikke det så så stort ut på det bildet men når jeg så på de andre så var det jo sinnsykt Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 syntes ikke det så så stort ut på det bildet men når jeg så på de andre så var det jo sinnsykt Ja, det er det største krypet jeg har sett.... Njaal Edit: Ligner mest på en kolibri.... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Har sett denne før, men ikke her i Norge. Så den på Gran Canaria et par ganger. Vil tippe det er en form for kjempemøll, i alle fall etter det jeg antok det var da jeg så den... Godt mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 jeg blir mer og mer overbevist på at det er Kakerlak (det er vel riktig skrevet) Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Kakerlak flyger jo ikke. Flyr den på bildet btw? Nei den ser ut som den har vinger. Har du fanget den? Kanskje du skulle sende bildet til noen insekt forskere. Dette var spennende som fan :smile: Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 jo de flyr .. vingene ligger under skallet (samme som de øde små drittene med sorte prikker på .. du vet!) Lenke til kommentar
Legion Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 noen kakerlakker kan fly, dog ikke noen særlig grad, som kjennt så springer de rundt i vill fart. jeg også setter lit til at det er en møll www.entomologi.no Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Kakerlak flyger jo ikke. Flyr den på bildet btw? Nei den ser ut som den har vinger. Har du fanget den? Kanskje du skulle sende bildet til noen insekt forskere. Dette var spennende som fan :smile: Ja den flyr.... Den var meget intrisert i blomstene (gjorde som bier..) noen kakerlakker kan fly, dog ikke noen særlig grad, som kjennt så springer de rundt i vill fart. jeg også setter lit til at det er en møll www.entomologi.no Ja det er mulig det er en type møll, men jeg har aldri sett en så stor før 7-8cm Jeg har sendt det lille bildet til http://www.entomologi.no/ så får vi se om vi får noe svar... Lover og komme med noe oppklarende hvis de svarer. :wink: Njaal Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 spennende Hvis du er kjempeheldig er det en uoppdaget art da får du gi den navn sjøl, foreslår at du kaller den opp etter forumet her jeg Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 spennende Hvis du er kjempeheldig er det en uoppdaget art da får du gi den navn sjøl, foreslår at du kaller den opp etter forumet her jeg et insekt som heter forum.hardware.no tror ikke det Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 spennende Hvis du er kjempeheldig er det en uoppdaget art da får du gi den navn sjøl, foreslår at du kaller den opp etter forumet her jeg et insekt som heter forum.hardware.no tror ikke det Det hadde være fint.... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Hva med forum mølle. Hardware fluen? vettaf... eg Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Fyttijammen, den der var schvææær! Og jeg som ble forskrekka når jeg så jeg holdt på å tråkke på en bille på rundt tre cm her i kjelleren en dag... Den ble jo bare liten i forhold til den saken der! Ser vel mest ut som møll? Lenke til kommentar
do'h Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 det er en møll/sommerfugel ting Lenke til kommentar
cyc Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 For meg ser det ut som en nymfe.. Det er en larve som er blitt flygejævel, og rett før den blir øyenstikker. CyC www.cyc.no Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 jeg blir mer og mer overbevist på at det er Kakerlak (det er vel riktig skrevet) Siden du spør... Nei, det skrives kakerlakk! En kakerlakk ser omtrent sånn ut: Google søk Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 tenk på denne ... med vingene ute! !! og husk .. det finnes mange typer kakerlakker! EDIT: skriveleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå