MortenS Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg kjøpte No-Name PC2700 512MB 333mhz fra Komplett Oslo i april og nå skal jeg kjøpe en ny PC2700 512MB brikke. Hvis jeg kjøper feks en "TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P" vil det være mulig å overklokke minnet no særlig da hvis den andre brikken er No-Name? Kan det oppstå problemer med ulike minne brikker sammen, selv om begge er PC2700 333mhz? Husker ikke om den andre brikken hadde merke, så det kan jo hende det er TwinMos som noen hevder.. Har det noe å si hviken ram-port brikkene står i? Bør beste minnet stå i nr.1? Vil ekstra minne hjelpe mot at Win XP er tregt ved DVD brenning? Lenke til kommentar
erre Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg kjøpte No-Name PC2700 512MB 333mhz fra Komplett Oslo i april og nå skal jeg kjøpe en ny PC2700 512MB brikke. Hvis jeg kjøper feks en "TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P" vil det være mulig å overklokke minnet no særlig da hvis den andre brikken er No-Name? Kan det oppstå problemer med ulike minne brikker sammen, selv om begge er PC2700 333mhz? Husker ikke om den andre brikken hadde merke, så det kan jo hende det er TwinMos som noen hevder.. Har det noe å si hviken ram-port brikkene står i? Bør beste minnet stå i nr.1? Vil ekstra minne hjelpe mot at Win XP er tregt ved DVD brenning? No-name brikkene er billige å ikke så gode å ha med å gjøre når det gjelder overklokking! Det er som regel best å ha 2 like minnebrikker! De kan oppstå problemer med 2 forskjellige, men 2 forskjellige funker også sammen! Hvilken port du setter brikkene i kan ha en betydning, du kan prøve deg frem eller så står de jo i manualen til hket ditt hva som er 1 og 2! Hvis ikke minnebrikkene liker hverandre så er det samma hvem som står i port 1 å hvem som står i port 2! Så lenge du har 512 fra før så tviler jeg på om du får noe raskere system. Jeg merka i vertfall ikke noe, mot at du driver med tyngre arbeid som videoredigering eller no! Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg har god erfaring med miksing av minne så lenge man holder seg til hastigheten det treigeste er spesifisert til. Jeg har mikset PC100 og PC133. Og jeg har mikset PC2100 og 2700 med godt hell de fleste ganger. Sist gang det tullet seg til var med noe noname PC100 minne jeg hadde en gang i tiden. Men det er nok ikke anbefalt å overklokke minneinnstillingene med mikset minne, men det er jo alltid den treigeste brikken som holder igjen så det går jo til en viss grad det også. Noen hovedkort er særere enn andre så kan selvsagt hende at det ikke funker for deg. Men med to stk PC2700 minne av forskjellig kvalitet (begge er vel og merke mest sannsynlig cas2,5) så bør det funke på SPD eller manuelle trege innstillinger (2,5-3-3-6/7 f.eks, jeg hadde definitivt ikke prøvd 2-2-2-5 som først alternativ). DVD-brenning har jeg ingen erfaring med, men hvis du komprimerer mpeg-strømmen "on the fly" så kan det jo hjelpe hvis minnekapasiteten er den begrensende faktor. Jeg vet at det hjelper på videoredigering ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå