Gjest Bruker-127711 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Det har seg sånn at jeg har endel filmer og serier jeg har lyst til å se på TVen istedenfor en stusselig 22". TVen står 3 meter unna PCen, og under TVen har jeg sålangt bare en X360 under seg (har planer om å kjøpe en Blu-ray spiller asap). Jeg har testet PS3 Media server, men det funket ikke så veldig bra, spesielt ikke når .mkv filer (.mkv filer er videofiler i HD, X360 kan primært ikke spille av dette, men PS3 Media Server konverterer) spilles av. Minnepenner og eksterne harddisker funker heller ikke så veldig bra, da X360 ikke kan spille av .mkv filer. Så er det noe enkelt som gjør at jeg kan se filmene mine på TVen? Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) En bærbar PC har hjulpet meg så lang i livet. Bare å koble opp med kabel. (som du alt har på stasjonær PC) Regner med at du vil ha lyd også. Om jeg ikke tar helt feil er det en kabel som er laget for lyd med 360en din. Det er det jeg har brukt å gjort. Ellers kan du vel enkelt koble til høytalerene den bærbare ettersom at det er bedre enn på den bærbare. Dette trenger så klart en bærbar PC. Håper det hjelper. Endret 4. april 2010 av Lexiboij Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Tre meter med kabel. Du slipper alt av konvertering eller transportering av filer frem og tilbake mellom systemer. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 En bærbar PC har hjulpet meg så lang i livet. Bare å koble opp med kabel. (som du alt har på stasjonær PC) Regner med at du vil ha lyd også. Om jeg ikke tar helt feil er det en kabel som er laget for lyd med 360en din. Det er det jeg har brukt å gjort. Ellers kan du vel enkelt koble til høytalerene den bærbare ettersom at det er bedre enn på den bærbare. Dette trenger så klart en bærbar PC. Håper det hjelper. Skjønte ikke helt hva du mente der. Det ville blitt enklere med en bærbar? Har en macbook, men hvis jeg må føre over filer på den, så gidder jeg ikke det. Har altfor lite plass på den. Tre meter med kabel. Du slipper alt av konvertering eller transportering av filer frem og tilbake mellom systemer. Kabel til TVen, mener du? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Jepp. En VGA/DVI/HDMI kabel og du kan bruke TV´en som monitor, logisk nok, og du trenger ikke å tenke på filformater. Jeg gjorde det med den forrige stasjonære jeg hadde og ble såpass fornøyd at jeg bygget meg en HTPC som lå permanent plantet rett under TV´en. Nå har jeg en MacBook Pro som jeg kobler til TV´en hver gang jeg ser på serier. Slik jeg ser det er det mye lettere med en kabel eller to fremfor å konvertere filformater i noen timer for å få sett filmen/episoden. Endret 4. april 2010 av Lakus Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Ser at Clas Ohlson har det jeg leter etter da. Takker! Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Ja du hadde Mac du ja. *føler avsky* Trodde du hadde stasjonær PC, for å koble en PC opp til skjermen er det en kabel som er lik i begge ender, men det er kanskje ikke slik på Mac? Anyho' Ser ut som at Lakus ga den hjelpen du trengte. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har både en stasjonær og en Mac. ^_^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå