Gå til innhold

kamera på størrelse med sony v1, men ikke g3..

Anbefalte innlegg

hei!

jeg skal kjøpe meg et kamera som fort som mulig :p Jeg hadde tenkt til å velge canon g3,men fant ut at det var litt for stort å ha med seg på tur etter mitt forbruk. jeg tenker heller å ha meg et kamera på størrelse med sony v1 eller litt større. jeg skal ha kameraet til hobby og vil derfor ha et kamera med litt forskjellige funksjoner. g3 hadde masse, men var for stort som jeg nevte. sony v1 har litt for dårlig batterikapasitet etter mitt bruk og blir derfor utelukket. jeg spørr derfor dere kamera-spesialistene om dere vet om et kamera som passer bra til meg. har dere noen tips? kameraet skal ikke koste mer en 6500kr, og trenger ikke absolutt alle funksjonene som canon g3. P.s. har sett litt på casio QV-5700, men fant ut at det kameraet var også veldig stort,eller tar jeg feil? :cry:

med vennlig hilsen lille Isabel :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tenker heller å ha meg et kamera på størrelse med sony v1 eller litt større. jeg skal ha kameraet til hobby og vil derfor ha et kamera med litt forskjellige funksjoner. g3 hadde masse, men var for stort som jeg nevte. sony v1 har litt for dårlig batterikapasitet etter mitt bruk og blir derfor utelukket. jeg spørr derfor dere kamera-spesialistene om dere vet om et kamera som passer bra til meg. har dere noen tips?

Dårlig batterikapasitet kan lett ordnes med et ekstra batteri 8)

Har du sett på Pentax Optio 550? Dette kameraet er kompakt, har masse manuelle innstillinger, 5 MP og 5x optisk zoom(!!) Høres ut som dette kan være noe for deg. Laveste pris ligger på kr 6011 i prisguiden.

Lenke til kommentar

ett Canon Digital Ixus 400? Har både det og en PowerShot G5 nettopp av de grunnene du nevner, har Ixus'en i lomme eller i bilen til enhver tid, siden jeg mener at det absolutt viktigste for å få tatt gode bilder er å ha med ett kamere... og har G5 med meg når det er praktisk, pga funksjoenen, manuelle instillinger, ekstern blits osv.

Er meget fornøyd med Ixus'en, gode bilder, fine farger, ok batteri

Lenke til kommentar

hei!

jeg tittet nettopp litt på canon ixus 400.fant ut at det var litt for lite for meg. men takk for svar! så også på pentax optio 550, det var lekkert. men er batterikapasiteten bra, eller middels...? kameraet hadde en bra størrelse. men kameraet var litt dyrt fra g3 og kameraer som har en masse funksjoner. disse kameraene koster jo mindre(!!), men passer ikke til meg. har kanskje tenkt til å kjøpe meg casio QV-5700 (allikevel!) pga. det ser ut som kameraet passer bra til meg og batterikapasiteten er bra, selv om det er stort og har litt dårlig skjerm. jeg har da tenkt til å kjøpe det på xd.no eller mpx.no for 4799 kr. men det jeg lurer på er hva jeg får i tillegg til kameraet. batteri,lader...?det så ut som jeg ikke fikk med lader. er det riktig eller tar jeg feil..?

jeg har i tillegg kikket litt på kameraer som:

-kodak easyshare DX6340

-olympus c-50

-sony cybershot dsc-p10

-kodak LS443

-samsung digimax v4

-casio QV-R4

-nikon coolpix 4300

er dette noe bedre valg enn casio QV-5700?

mvh amatøren Isabel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...