Svulst Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Tenk dere følgende: - 1 server med to nettverkskort - 1 ISDN-ruter med DHCP funksjon Serveren står i et LAN som skal få internett gjennom serveren. Spørsmålet er: Hvordan får jeg serveren til å bruke det ene nettverkskortet fremfor det andre når jeg skal ut på internett? Hvordan setter jeg slik at det ene nettverkskortet går mot LAN og det andre mot ISDN-ruteren? UTEN å disable kortet som går mot LAN'et Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 hehe... Så du skal rute rutern til rutern? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Ble også litt undrende.......!? Hva skal du ha to nettverkskort i serveren til, når du har router? Jeg har hatt ISDN-router til å styre intermetttilgangen til mitt lokalnettverk i flere år, med arbeidsstasjoner og server. Har testet både maskinvarebasert, og softwarebaserte løsninger,(ip-cop og smoothwall), og kan ikke under noen omstendighet se behovet for to nettverkskort i serveren, såfremt den ikke skal brukes som bro mellom to eller flere subnett/segment. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå