floppy Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Har akkuratt kjøpt meg et Gainward AGP GeForce3 Ti/550TV 64MB 3,8n skjermkort. Det vil ikke fungere sammen med directx 8. Går veldig bra med direcx 7. Jeg har prøvd noen forskjellige drivere, 2185 og 2311, samme resultat hver gang. Når jeg prøver å starte 3DMark2001 kommer denne meldingen opp: "3DMark2001 requires a DirectX 8 compatible 3D accelerator". Har også lagt inn win 98 se på nytt. Har et p4 system med cpu på 1800 MHz. Abit TH7-II Raid hovedkort. Noen som kan hjelpe? mvh bt Lenke til kommentar
Pop Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Har lignende skjermkort, 460TV 3,8ns og akkurat samme feilmelding. Mailet Gainward i Tyskland. Han forklarte det var et driverproblem, og ga følgende oppskrift: Dersom du har prøvd med ulike drivere henger det igjen filer fra de forrige. Du må fjerne alle gamle spor. Installer de gamle driverne igjen, og avinstaller disse fullstendig før du installerer nye. Når du har installert og avinstallert igjen, legger du inn siste versjon, deretter directx 8.1. Da skal det funke. Om det gjør det har jeg ikke hatt tid til å teste ennå. Er ikke noe kjempemust med 3DMark2001, men det er jo litt artig å se forskjellen fra det gamle kortet. Så bare jeg har noen minutter til overs, så... Håper dette hjelper deg i hvert fall. Prøv å maile Gainward igjen om du ikke kommer noe lengre. -P- Lenke til kommentar
Pop Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Prøv forresten også med 3DMark2000. -P- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå