Gå til innhold

Blåskjerm i oppstart

Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp maskinen, kommer det en feilmelding rett før windows loader. Den sier at det har skjedd noe feil i oppstarten osv.. og at jeg kan rette dette opp i sikkerhetsmodus. Men problemet er at samme blåskjerm dukker opp uansett hva jeg prøver å starte!! Og jeg må såååå desperat ha tatt backup av noe inne på hardisken før jeg formaterer.. Jeg har win xp. Så jeg lurte på om noen vet av noen andre løsninger? Jeg prøvde f.eks å starte opp med cd'en, og den gav meg 3 valg;

1. Formater, reinstaler

2.Gjennopretting, reparer med gjennoprettings konsoll(hørtes flott ut, men skjønte ikke noe)

3. Helt i starten trykke F2 for noe gjennopretting, men det krevde en diskett jeg ikke hadde...

Noen som har noen forslag?? Hvor jeg kan laste ned den disketten f.eks??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

regner med at det var XP plata du heiv inni pc`en din. det med gjennoppretting er en fin ting skjønner du. da vil den gjennopprette windows uten at den sletter noe. da trykker du på E når den spør om du vil gjennopprette tidligere versjon av windows eller noe i den duren. har du flere enn Èn partisjon? prøv først å gjennoprette å se hva som skjer da. om det blir noe bedre.

Lenke til kommentar

tipper det er diskfeil på en av sektorene som brukes til oppstart. Hadde nøyaktig samme problem.

Har du en xp-cd tilgjengelig? Her er oppskriften:

Sett i cd'n og start opp - boot fra cd'n

Når du kommer inn i install-menyen trykk r (repair)

Ettere endel loading kommer du til repair konsollen

Her taster du chkdsk (checkdisk tast help hvis syntaxen min er feil)

Etter at disksjekkingen er ferdig tast fixboot

Deretter taster du exit e.l. for å restarte.

Håper dette funker (hvis ikke så tar ikke maskinen din skade av det ;))

edit: leste en gang til og så du alt kunne veien inn i repair konsollen. Bruk chkdsk og fixboot :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...