Fi5kuS Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 http://biit.no/BioSh...0/dp/B00175NQIA http://biit.no/Halo-...0/dp/B001KBYU0Y http://biit.no/God-o...3/dp/B002BWONQW http://biit.no/Assas...0/dp/B001TK3DNG http://biit.no/Uncha...3/dp/B001CZJBBG Sykt billig syns nå jeg da... Men blir satt over til en engelsk side når man skal betale - Er dette fordi varene blir sendt fra Storbritannia? Da blir det vel masse TOLL og tøys... Lenke til kommentar
Quagles Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Ville nok satt et lite spørsmålstegn på det. Regner nok ikke sammen frakt priser, og valutakursene er jo helt feil. Så lenge du holder deg under 200 grensen er det ok. Anbefaler om du skal bestille fra Storbrittania så bruker du enten Play.com eller Zavvi.com Play har ingen frakt, Zavvi har ingen frakt. Pleier å ta 2-3 uker før du får det fra hver side ca. Senest ble det Darksiders for ca 160 kroner og dead space for rundt 80kroner. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Er ingenting å setje spørsmålsteikn på med den sida. Amazon trekker frå 17,5% VAT/meirverdiavgift/moms når du oppgir ei norsk adresse. Det er desse prisane Biit har oppgitt i norske kroner, samt at dei viser fraktprisane med ein gong. Veldig oversiktleg og greit. Amazon kan absolutt anbefalast, men ver litt forsiktig med prisar som ligg veldig tett opp til 200 kroners grensa sidan Tollvesenet opererar med eigne kursar for gitte periodar (http://www.toll.no/t...&epslanguage=NO). Dermed kan ein vare som du faktisk har betalt mindre enn 200 kr for, ende opp med å bli fortolla fordi Tollvesenet rekna den ut til å vere over 200. Biit sel ingenting sjølv, dei berre videresender deg til Amazon, men med ein affil/partner-link lagt til. Det er måten dei tener pengar på. Edit: Zavvi har også frakt, £0,99 per bestilling. Endret 26. mars 2010 av Einride Lenke til kommentar
Huggiii Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Wow, viste ikke at amazon var såå billig.. Takk for siden Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Kom over denne siden nå nettopp selv gjennom en annonse de har på Facebook, og synes prisene der var veldig hyggelige. Noen som har prøvd å handle gjennom dem? Lenke til kommentar
Einride Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 All handel går gjennom Amazon.co.uk. Einaste forskjellen frå å handle direkte hos Amazon og gjennom Biit er at dei slenger på ein liten ekstra del i URL-en sånn at dei tjener litt på salget. Poenget her er at det er akkurat like trygt som å handle hos Amazon sjølv, berre med den fordelen at du ser totalpris med frakt (og UK mva/VAT trukke frå) i norske kroner med ein gong Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Så om jeg bestiller for MER enn 200kr må jeg betale ekstra(toll) ? Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Så om jeg bestiller for MER enn 200kr må jeg betale ekstra(toll) ? Nei. Spill, filmer, cd og lignende er tollfrie. Men du må betale merverdiavgift på de (25%) og fortollingsgebyr på ca en hundrings (med mindre du fortoller den selv). Endret 9. april 2010 av Dunedain Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) synes jo denne siden så ganske så bra ut eg, med tanken på priser og sånt. eg tenkte eg skulle prøve å bestille little big planet game of the year edition via siden her som da blir 140kr pluss 50kr frakt altså 190kr. siden det er under 200 blir det ingen ekstra avgifer sant? det er kun de 190kr? og dette er forhåndsbestilling siden spillet kommer ut den 16 denne måneden så når kan eg se for meg at eg får spillet da? kor lang leveringstid har amazone sånn til vanlig og hvor trygt er det å bestille fra dem? sånn om eg får produktet når eg skal og slikt. edit: la merke til at prisen som står oppført som amazone sin pris er 17.99 pund som er 163kr så da stemmer jo ikke prisen de oppfører? eller er det noe eg misforstår? takker for svar^^ Endret 9. april 2010 av KraniC Lenke til kommentar
Error Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Biit.no er KUN et "skall" for amazon. Så snart du går til sjekk ut, blir du videresendt til Amazon sine sider. Jeg har selv handlet 3x battlefield Bad Company 2 derfra (ett til meg og to til venner pga de er noobs og failer i å registrere seg på Amazon). I hvert av tilfellene ble spillene sendt på et par timer, og resten var opp til posten, som forøvrig brukte 5-6 dager. Greia er at vi i Norge ikke har VGA-avgifter (hvis jeg ikke tar helt feil) pga vi ikke er med i EU. Dette betyr at alt vi handler fra utlandet egentlig skal bli 25% billigere. Amazon opererer med dette, og Biit.no forhåndsregner dette for deg så vi får se de reelle prisene som gjelder for oss. Det er en av grunnene til at det er billig. Angående toll så er reglene som dette: Koster varen mindre enn 200 kroner (IKKE inkludert frakt. Hvis varen koster 199kr og det koster 1000 kroner i frakt må du ikke betale noe). så slipper du å betale, men hvis prisen overstiger 200 må du betale toll, noe som er kjipt. Noe du bør være obs på er at Amazon opererer med en litt råtten EU/NOK kurs, og battlefield som jeg kjøpte ble ca 10 kroner dyrere. Denne ekstra prisen viser ikke før helt siste steg, når du konfirmerer, og det er ikke tydelig! Så, pass på at prisen ikke overstiger 200kr! Kan også nevnes at frakt på spill ligger på 49kr,-. (men dette regnes som sagt ikke med i tollprisen) Angående trygghet og Amazon så kan jeg si så mye som at Amazon er den butikken i verden som selger flest bøker, og når de også tilbyr DVD'er, spill og annet utstyr så skjønner du at disse folkene ikke leker Håper det skulle svare på de fleste spørsmål. Endret 9. april 2010 av Error Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 hvis du ikke må ha game of the year utgaven, selger elkjøp little big planet til 150 kr i helga. kun på nett http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/playstation-3-spill/PS3LITTLEBPUK/ps3-little-big-planet-uk Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) nice, det var ganske billig, men de får den jo ikke inn på lager før den 15ene så visst amazone har de prisene og er til og stole på kan eg like gjerne kjøpe den for 140kr på amazone, men takk for tipset error: takk for veldig bra svar, hopper på tilbudet om game of the year edition. og takk for tipset om at prisen kan være småelig feil, men siden den bare koster 140kr skal nok det gå bra. visste heller ikke at frakten ikke var inkludert når det gjaldt tollgrensen. frakten har eg heller ikke noe problem med, at det kan ta 1 ukes tid går helt fint så lenge eg får produktet så billig. men ja takk for svar, går for tilbudet Endret 9. april 2010 av KraniC Lenke til kommentar
Einride Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Greia er at vi i Norge ikke har VGA-avgifter (hvis jeg ikke tar helt feil) pga vi ikke er med i EU. Dette betyr at alt vi handler fra utlandet egentlig skal bli 25% billigere. Amazon opererer med dette, og Biit.no forhåndsregner dette for deg så vi får se de reelle prisene som gjelder for oss. Det er en av grunnene til at det er billig. Nei, dei trekker frå UK VAT/mva som er 17% (eller er det 17,5%?), norsk mva har INGENTING med Amazon sine prisar å gjere. Men ja, Biit viser prisane utan UK VAT Noe du bør være obs på er at Amazon opererer med en litt råtten EU/NOK kurs, og battlefield som jeg kjøpte ble ca 10 kroner dyrere. Denne ekstra prisen viser ikke før helt siste steg, når du konfirmerer, og det er ikke tydelig! Så, pass på at prisen ikke overstiger 200kr! Difor velger ein alltid å betale i GBP på Amazon.co.uk. Dei tar sjølvsagt ein litt høgare kurs enn banken din gjer sidan dei prøver å tene litt ekstra pengar på denne "tenesta". Angående trygghet og Amazon så kan jeg si så mye som at Amazon er den butikken i verden som selger flest bøker, og når de også tilbyr DVD'er, spill og annet utstyr så skjønner du at disse folkene ikke leker Der er eg derimot heilt einig! Amazon kan absolutt anbefalast Lenke til kommentar
Error Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Greia er at vi i Norge ikke har VGA-avgifter (hvis jeg ikke tar helt feil) pga vi ikke er med i EU. Dette betyr at alt vi handler fra utlandet egentlig skal bli 25% billigere. Amazon opererer med dette, og Biit.no forhåndsregner dette for deg så vi får se de reelle prisene som gjelder for oss. Det er en av grunnene til at det er billig. Nei, dei trekker frå UK VAT/mva som er 17% (eller er det 17,5%?), norsk mva har INGENTING med Amazon sine prisar å gjere. Men ja, Biit viser prisane utan UK VAT Jepp, var det jeg prøvde å si, var bare ikke helt klar over hvordan reglene var. Takk for "klarering" Noe du bør være obs på er at Amazon opererer med en litt råtten EU/NOK kurs, og battlefield som jeg kjøpte ble ca 10 kroner dyrere. Denne ekstra prisen viser ikke før helt siste steg, når du konfirmerer, og det er ikke tydelig! Så, pass på at prisen ikke overstiger 200kr! Difor velger ein alltid å betale i GBP på Amazon.co.uk. Dei tar sjølvsagt ein litt høgare kurs enn banken din gjer sidan dei prøver å tene litt ekstra pengar på denne "tenesta". Når jeg bestilte var det ikke et valg. Når man gikk videre sto det "Pay in NOK" (ikke ordrett) og det var den eneste knappen som var der. Kan du utfylle? Fete bokstaver fordi jeg ikke gadd å styre på med quotes og skit Lenke til kommentar
Einride Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Når jeg bestilte var det ikke et valg. Når man gikk videre sto det "Pay in NOK" (ikke ordrett) og det var den eneste knappen som var der. Kan du utfylle? Fete bokstaver fordi jeg ikke gadd å styre på med quotes og skit Sist eg handla på Amazon kunne eg velge å betale i NOK i staden for GBP. Då var sjølvsagt valutakursen ein del høgare enn banken opererar med. Amazon gjer dette for at ein lettare skal kunne sjå kva prisen blir, men då kostar det også eit par kroner meir. Ingen krise om ei vare kostar 120 kr, litt verre om du ligger veldig nærme 200 kroners grensa Du skal altså kunne velge å betale i pund når du kjøper frå Amazon.co.uk. Det vil gi den lavaste prisen (som òg er nærmast det Biit oppgir) Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Hvis varen koster 199kr og det koster 1000 kroner i frakt må du ikke betale noe) Va ganske sikker paa at du maa betale 25% moms pluss fortollingsgebyr hvis det kostet 200 inkl. frakt? Noen som kan bekrefte? Er jo derfor play.com er awesome pga. gratis frakt. Endret 11. april 2010 av Martino Lenke til kommentar
Mr. Merry Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hvis varen koster 199kr og det koster 1000 kroner i frakt må du ikke betale noe) Va ganske sikker paa at du maa betale 25% moms pluss fortollingsgebyr hvis det kostet 200 inkl. frakt? Noen som kan bekrefte? Er jo derfor play.com er awesome pga. gratis frakt. Frakt skal ikke ha noe og si. Fra Toll.no Varer under 200 kroner er toll- og avgiftsfrieKjøper du varer som til sammen koster under 200 kroner, slipper du å betale toll og avgifter. Frakt for varen kan komme i tillegg. 200-kronersgrensen regnes på fortollingstidspunket etter Tollvesenets omregningskurser. Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto, trenger du ikke betale toll og avgifter for DVD-en. Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Ser at bioshock 2 koster 194kr... Litt tull på kursene og de kan godt hende den havner rett over 200kr. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Vel, Tollvesenet vil bruke dei kursane som står oppgitt på Toll.no (som linka over). Men dei gjeld for ein bestemt periode, stort sett ei veke. Dermed kan dette ha endra seg sidan du bestilte og innan dei får pakken. Dersom du er heilt på grensa, eller pundet plutselig har stige voldsomt kan du gå på ein smell ja. Så sjekk alltid prisen i pund opp mot Tollvesenet sine kursar Frå i morgon av er pundet 9,080 mot 9,00 forrige "periode", så i dette tilfellet burde det gå heilt fint. Pundet må over ~9,412 før du kjem over 200 kr grensa med den prisen på spelet (£21,25). Tviler på at det skjer i løpet av ei veke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå