V. Haugen Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Nokia har sovet i timen lenge nok. N8-00 kan kanskje bringe tilbake gammel storhet. Les saken her Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Har Nokia N95 som jeg er kjempefornøy med. Blir nok desverre ikke noen ny mobil før det kommer en med optisk zoom. Hjelper lite med høy oppløsning når zoomingen er digital og rent elendig. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Nokia har allerede en telefon som heter N800, N800 ble i sin tid erstattet med N810, som igjen er blitt erstattet med selveste N900. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg vil si N900 er suveren.. ikke bare "virker som en spenende mobil": - Can play nearly all video/audio codecs that's possible on a linux desktop PC. - Such as ogg, flac, ac3, xvid, x264, wmv, rmvb, aac, mp3, wav etc - No need for itunes. No need to re-encode videos. - Gmail works great. Even from the browser via Android version of Gmail. - 32GB built-in and can go up to 64GB once 32GB MicroSD comes out. - No need for hacking. It's fully open to the user with root access. - Full access to all the OS files including the kernal. Even over ssh. - True real-time active multi-tasking. Not pause/resume. - eg. It can even play a normal 700MB xvid avi file in the background while you browse the web / sms etc. - Up to 9 virtual desktops. (4 officially, up to 9 possible) - The best integration of internet chat such as skype/msn etc. - Full desktop version of OpenOffice and Gimp. - Many more full desktop linux apps. (openssh, truecrypt etc etc) - It's the only phone that actually can run direct recompiled desktop gnu linux apps. - 3rd party full turn-by-turn voice navigation is available. (Sygic) - Awesome mozilla based web browser. Firefox Mobile available also. - Excellent hardware keyboard. Fully remappable. (4 layers per key) - Battery life is good imo. Lasted me 2 full days with ~45mins talk, some internet browsing. - Tons of new apps appearing / improved everyday at maemo.org - VERY customizable. OS is pretty much desktop linux with mobile gui on top. - You can create your own scripts for nearly anything just like linux. (and create desktop widgets that show its output or initiate the script) - New PR1.2 update with HUGE amount of changes should come out within next few weeks. - Great still camera. Has flash. Record videos at 800x480 even with flash in torch mode at night. My priorities were: - Play nearly all SD-res video files without the need for re-encoding. - Be as desktop PC-like as possible with nearly no limits. (geeky) - Proper and super effective true multi-tasking with running background apps. - Great community with lots of new apps/mods/themes developers. - Hardware keyboard. This is a must. - 3.5mm earphone socket. Good video camera. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Bare nå de kunne dumpe sitt bedritne symbian os... wp7 og android takk... da skal jeg kanskje vurdere finsk sisu Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Linket er ikke til mobilsiden.dk men til mobil.nu :-) Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 får for all del håpe det er HDMI utgang, og ikke inngang... Lenke til kommentar
mobilen.no Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Nokia har allerede en telefon som heter N800, N800 ble i sin tid erstattet med N810, som igjen er blitt erstattet med selveste N900. Det stemmer, i alle fall nesten. N800 er ikke en mobiltelefon, men en PDA med WLAN. Den har ikke plass for SIM-kort . Om N900 er en mobiltelefon? Jeg vil gjerne kalle den det, men Nokia hevder noe annet. En håndholdt dings med SIM-kort som du kan ta med rundt å føre samtaler over mobilnettet i, det er etter mine begreper en mobiltelefon. Nokia kaller det imidlertid en datamaskin :rolleyes: . Endret 25. mars 2010 av Espen Irwing Swang Lenke til kommentar
mobilen.no Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 får for all del håpe det er HDMI utgang, og ikke inngang... Det er selvsagt utgang for signaler, inngang for pluggen. Eller hva sier prestefolket? Gud velsigne din inngang og din utgang Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 N900 er en datamskin som kjører full Linux kernel, er det nok datamaskin? Eller er du nødt til å se dual-bootingen av Ubuntu i tillegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg