trondbue Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Har et hovedkort som ikke ville virke da jeg skrudde den på i dag morge. Power lampen som altid har lyst lyste ikke og harddisklampen slukket etter ca 5 sekunder. Skjermen forble stående i strømsparermodu, sltså den fikk ingen signaler. Pcen sto på i går da strømen jordfeilbryteren slo ut pga. torden. Kan dette gå på garantien? Hovedkortet er 9-10 måneder gammelt. Et Aopen AK77-333. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Test først med en annen strømforsyning, det kan være den som har gått istykker. Garantien dekker ikke lynnedslag såvidt jeg vet. Men det de ikke vet har de ikke vondt av... Er ikke hovedkortet svidd så kan de jo ikke finne ut at det er tatt av lynet eller? Men som sagt, det kan også godt være strømforsyningen som er ødelagt. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 lynet har grilla stort sett alt her minst en gang.. aldri måtte betalt noe for det .. hket i gammle evercomen min ble grilla 2 ganger.. fikk igjen på garantien begge ganger.. tok riktinok laaaaaaaaaang tid da.. men det var jo evercom så.. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Det er ingen synlige tegn på at det ikke virker. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Det er ingen synlige tegn på at det ikke virker. Du nevnte over at hdd-lampa lyste 5 sekunder - hvis den overhode ikke lyser når du skrur på nå, da tipper jeg 'Ash' har rett: strømforsyninga er gåen. D.v.s. da har du ingen retursak - hvis du ikke har mulighet for å teste med annen PSU blir tipset å kjøpe en 'no-name' 340watts på Komplett til 200,- kroner - ( kjøpte 2 stk. 'no-name' 360watt, og begge er Chieftec ) - skulle det vise seg at feilen er noe annet, så kan det likevel være kjekt å ha en liggende. Her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Om noe er ødelagt på grunn av lynet så skal det ikke gå på garantien, men på forsikringen. * Garanti er noe produsentene eller selger pålegger seg selv og f.eks garanterer for at produktet skal være i orden så og så lenge og kanskje også så og så bra retur-service. Garanti må alltid være noe _mer_ enn den lovpålagte reklamasjonsretten. Dette forutsetter "normal bruk", altså ikke lyn. * Reklamasjonsretten er det som står i loven og er bestandig 2 år på lett-slitte ting som vifter etc. og alltid 5 år på ting som skal vare betydelig lengde. F.eks CPU, ram, PCU, hovedkort etc. Dette forutsetter "normal bruk", altså ikke lyn. * Innbo-forsikring, e.l.: Dette dekker uforutsette "ulykker" som f.eks lyn. Desverre er det ofte en del egenandel, der mengden kommer an på hvilken forsikring du har kjøpt, hvilket selskap du bruker osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå