Gå til innhold

tog railroad tycoon,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

railroad tycoon er kun tog, mens transport tycoon nok er det du sikter til. Locomotion er som det nevnes det nyeste offisielle, men anbefaler heller at du tar en titt på Open TTD(Transport Tycoon Deluxe). Det er rett og slett genialt.

lasta ned open TTD. spilt det noen timer nå, gøy gøy :)

hva bør jeg satse på for å tjene bra med penger?

ser at AI bruker nesten kun busser som går fra en by til annen by.

å så sliter jeg med togbarne vis jeg har 2 tog på samme linja, selv om jeg lager veksle plasser og prøver meg på signal lys men skjønner ikke helt greia der.

bør jeg kun ha 1 tog på 1 linje? selv om linja er lang. tar jo evigheter å kjøre tog mellom stasjonene og der er masse gods som venter..

fint med 2-3 tog på samme linja

ellers noen tips?

Lenke til kommentar

Er hundrevis av utmerkede guider til OTTD på nettet, anbefaler å kikke rundt litt om det er noe du lurer på.

For å svare på spørsmålene:

AI-en er det ingen grunn til å følge, den har aldri vært særlig smart. Tog er nok det gøyeste å få til, og har potensiale for mest profitt, men iallefall i starten er fly den kjappeste måten å tjene noen grunker på.

Hvis du skal kjøre mer enn ett tog mellom to stasjoner (og det skal du ;) ) lønner det seg alltid å lage 2 separate linjer, en for hver retning ( styr med lysene ), og så gjøre slik at togene kan kjøre inn på stasjonen fra en kant og ut igjen på den andre.

Eksempelvis noe i denne retning: advancedonewaystation.png

Selv om det kan gjøres vesentlig enklere.

Lenke til kommentar

Er hundrevis av utmerkede guider til OTTD på nettet, anbefaler å kikke rundt litt om det er noe du lurer på.

For å svare på spørsmålene:

AI-en er det ingen grunn til å følge, den har aldri vært særlig smart. Tog er nok det gøyeste å få til, og har potensiale for mest profitt, men iallefall i starten er fly den kjappeste måten å tjene noen grunker på.

Hvis du skal kjøre mer enn ett tog mellom to stasjoner (og det skal du ;) ) lønner det seg alltid å lage 2 separate linjer, en for hver retning ( styr med lysene ), og så gjøre slik at togene kan kjøre inn på stasjonen fra en kant og ut igjen på den andre.

Eksempelvis noe i denne retning: advancedonewaystation.png

Selv om det kan gjøres vesentlig enklere.

ah ok, men kjører du da med 2 togskinner hele veien også da? eller hvordan fletter du dem sammen vis flere tog skal til samme togstasjon, men kommer fra forskjelige stasjoner.

Det du laget der var masse til hjelp :)

Lenke til kommentar

en tråd om OpenTTD? :D

Anbefaler å laste ned nyeste testversjonen (1.0.0-RC3). Her får man PBS signaler (eller kanskje det også er i 0.7.5?) og det er ikke lenger et must å ha de originale grafikk og lydfilene.

PBS (Path Based Signals) er en av de mer geniale tingene som er nylig implementert i OpenTTD. For mer info se OpenTTD.org sin wiki her og her. Du slipper ofte unna med langt færre signaler også. Se nederste bildet på siste linken. Togtrafikken flyter bedre også og man kan ha spor som kan brukes begge veier. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...