objorkum Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Driver å installerer SuSE på en server, og etter data er lastet til ramdisk kommer det: Your computer doesn't have enough memory to run YAST. Press continiue to create a swap drive. Så står det: Please enter the swap partition (e.g /dev/sda1) Javel tenker jeg og prøver /dev/sda1 og /dev/hda1 osv osv! Men nei! Error activating swap space for jeg. Hva skal jeg gjøre? Serveren har 96 MB RAM. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 sikker på at gitt partisjon er en swap-partisjon da ? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Er ingen partisjoner på systemet så vidt jeg vet men noen kan kanskje forklare meg hvordan jeg skal lage en? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Er ingen partisjoner på systemet så vidt jeg vet men noen kan kanskje forklare meg hvordan jeg skal lage en? Installasjonen til Suse er litt kjip sånn. Man får beskjed om å aktivere swap før man kan gå videre, men får ikke partisjonert før senere i installasjonen Løsning: - Sjekk om det fins en opsjon for å få fram en simpel prompt i begynnelsen av installasjonen. Husker ikke om Suse har dette, men det finnes i mange distroer (bla. Slackware). Der kan man f.eks kjøre fdisk, cfdisk osv. - Hvis ikke det går kan du bruke en annen linux-distro til å opprette swappartisjon. Trenger ikke installere en hel distro - bare start installasjonen og hold på til du kommer til partisjoneringen. Kan også bruke spesialdistroer som Knoppix o.l. Hvis du leter litt på nettet fins det kanskje egne "recovery-distroer" på bare én floppy - det hadde jo vært kjekt. - Eller bruk PartitionMagic. Jeg vet at ihvertfall versjon 8 støtter oppretting og formatering av ext2, ext3 og linux-swap. (Pluss masse annet) PS. Jeg har installert Suse 8.2 på en maskin med så lite som 80MB RAM og det funker greit når man først har installert. Bare selve installasjonen som er litt "tung" Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Hm ikke at jeg ante hvordan jeg skulle lage en Linux partisjon menmen.. Gikk en "liten" omvei og installerte ClarkConnect først som fikset noen partisjoner. Installerte så SuSE etterpå. ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå