Gå til innhold

PlayStation Portable (Kjøpsråd)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt til å kjøpe en PlayStation Portable og lurer på hvilken av dem jeg burde kjøpe. Hva er egentlig forskjellen på for eksempel PSP 3000, PSP 3003 og PSP 3004? Kom gjerne med anbefalninger av spill til konsollen i og med at jeg har null peiling på hva som er bra og hva som er dårlig.

Og så har jeg enda et spørsmål om PSP'en - er den sonefri? Altså, kan jeg kjøpe spill fra USA og spille det på europeisk PSP? Takker for alle svar. B)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.elkjop.no...le-gran-turismo

PSP-3000 og Gran Turismo til under tusenlappen. Det blir lenge til du ser eit sånt tilbod igjen trur eg.

PSP Go er ubrukeleg og dyr, nok om den. PSP-1000 er den første utgåva, PSP-2000 (også kalla "Slim and Lite") kom litt seinare. Så kom PSP-3000, som er lik 2000, men har innebygd mikrofon og betre skjerm. Det er ingen forskjell på 3000, 3003 osv, det er berre forskjellige modellnummer, sikkert ut i frå farge, land etc.

Meir info: http://en.wikipedia....table#Redesigns

PSP-spel er ikkje regionsbeskytta så vidt eg veit, men der kan nok Google bekrefte eller avkrefte den påstanden min :)

Endret av Einride
Lenke til kommentar

Det var akkurat det tilbudet jeg så som fikk meg til å lage denne tråden. Jeg fant ut at det siste tallet i modellen er nummerert etter hvilken region pspen blir produsert til.

x-psp series(x=1,2,3)

last number represents region of psp (last number/region will be in brackets)

PSP-X00(0)-Japan

PSP-X00(1)-US/North America

PSP-X00(2)-Austrila/New Zealand

PSP-X00(3)-UK

PSP-X00(4)-Europe

PSP-X00(5)-Korea

PSP-X00(6)-Hong Kong/Singapore

PSP-X00(7)-Taiwan

PSP-X00(8)-Russia

PSP-X00(9)-China

For ikke så lenge siden så hørte jeg et rykte om at det skal komme en helt ny psp-modell, er det noen her som vet noe om denne saken? Kom gjerne med spill som er et must for PSP-eiere!

Lenke til kommentar

Jeg har en PSP 3006, grønn stilig farge, er snerten den. Har også en PSP Go, som jeg bruker mye mer, iallfall som multimedia maskin pga innebygd minne og mye mindre i lomma og ser bedre ut.. Men spiller nesten ikke på noen av dem for tiden. Da jeg ikke er så mye ute som før, så går mest i PS3.

Spill du bør spille er Syphon filter spillene og Resistance. Daxter er bra. Jeg liker Def Jam godt. Er nok mange andre verdige titler.

Lenke til kommentar

For ikke så lenge siden så hørte jeg et rykte om at det skal komme en helt ny psp-modell, er det noen her som vet noe om denne saken? Kom gjerne med spill som er et must for PSP-eiere!

Det har vel versert rykter for ei tid tilbake om ein PSP 4000-serie, men det har vore veldig stille rundt det no. Når det i tillegg blir lansert ein bundle for MGS: Peace Walker som inneheld ein PSP-3000 tviler eg på at det kjem med det første. (Det er også enda eit teikn på at PSP Go har feila spør du meg).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte PSP'en min før påskeferien en gang, men har ikke ennå ikke fått kjøpt et minnekort. Er det noen her som vet om noen gode tilbud? Har vært på utkikk etter en 16GB, men det er både utsolgt her og der. Noen tips om hvilket merke jeg burde kjøpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...