sebastgs Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hei Har netopp fått ny PC (står i siggen), og første gangen jeg starta den opp så kom menyen hvor jeg kan velge å gå inn i BIOS, eller starte fra install cd. Der sto det også Primary Master: WD 120 bla bla bla Primary Slave: Nec_DVDRW_1300a Frequency for DDR400 Det som er, er at etter jeg installert windows, står det Frequency for DDR333 Jeg har ikke endret noen instillinger i BIOS, så jeg lurer litt på hva dette kommer av. Noen som vet? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hvilken hastighet kjører du prosessoren på? Har du ikke overklokket funker maskinen best med synkron hastighet på prosessor og minne og det er DDR333. Så jeg hadde ikke bekymret meg over det der. Hvis du vil slippe at maskinen endrer det "vilkårlig" så kan du også velge hastigheten manuelt i biosen. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Takk for svar :smile: Jeg har ikke overklokket, men jeg skal prøve meg litt frem de neste dagene og derfor tenkte jeg at RAM'en ikke kunne kjøre på 333 mhz, men er det smart å stille den helt opp til 400, eller skal jeg bare justere den litt hvis jeg overklokker litt? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Kjør alltid FSB og RAM synkront på nForce2, det gir best ytelse. Har du DDR400 og har tenkt og overklokke, burde du overklokke FSB'en til 400, eller mer, da hovedkortet og RAMen din som regel greier minst 440. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå