Joachim_F Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 The Shadow in the Cathedral er noe så sjeldent som et kommersielt teksteventyr. Les hele saken Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Bra at dere kan sette fokus på litt "særere" ting også For de som likte artikkelen/liker teksteventyr generelt, så kan jeg anbefale http://www.getlamp.com/ En dokumentar om nettopp dette som kommer nå i løpet av en måneds tid eller to. Lenke til kommentar
peasandpeace Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Enig med robinh, moro å lese om slike spill. Husker jeg hadde gode stunder med et tekstbasert spill som gikk ut på at du snakket med en person over internett, og dere to var de eneste igjen i verden ( ikke skyt meg hvis jeg tar feil her) Gikk ut på å finne ut hvem han var, og hvor han var, før det var for sent. Spennende! Edit: For dere som er glad i tekstbaserte eventyr, men ikke nødvendigvis vil skrive selv, anbefaler jeg Adventur Online Et norskt teksteventyr med svaralternativer, som er enkelt å spille og veldig morsomt. Endret 21. mars 2010 av peasandpeace Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Morsomt! Spilt noen selv for en tid tilbake. Morsomt, men litt simpelt i lengden. Noen som vet om noen gratisverktøy for å lage noe slik? Kunne vært morsomt å prøve Lenke til kommentar
Dofty_InnleggNO Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Rå grafikk... Men det virka interessant. Endret 21. mars 2010 av Dofty Lenke til kommentar
hals Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Kult! Burde dere ikke forresten snart lage en artikkel om Adventur Delux? Dette vidunderlige, norske tekstbaserte eventyrspillet som vokser seg stadig større og større. Fortjener en dybdeartikkel etter min mening Lenke til kommentar
andre_sn Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Enig med robinh, moro å lese om slike spill. Husker jeg hadde gode stunder med et tekstbasert spill som gikk ut på at du snakket med en person over internett, og dere to var de eneste igjen i verden ( ikke skyt meg hvis jeg tar feil her) Gikk ut på å finne ut hvem han var, og hvor han var, før det var for sent. Spennende! Edit: For dere som er glad i tekstbaserte eventyr, men ikke nødvendigvis vil skrive selv, anbefaler jeg Adventur Online Et norskt teksteventyr med svaralternativer, som er enkelt å spille og veldig morsomt. hvilke spill beskrev du der oppe? det hørtes intressant ut? minte meg litt om Starship Titanic hvor man måtte prate med diverse roboter. Han ene hadde en kortslutning i hukommelsen så han glemte hva amn pratet om etter en hvis stund. Festlig og frustrerende å få informasjon ut av ham. Støtter også opp om en annmeldelse av adventur delux. Lenke til kommentar
TickleMeJesus Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Morsomt! Spilt noen selv for en tid tilbake. Morsomt, men litt simpelt i lengden. Noen som vet om noen gratisverktøy for å lage noe slik? Kunne vært morsomt å prøve Det rent tekniske med et slikt spill er meget simpelt, så vil tro du lett kan programmere noe slikt uten hjelp at noen annet verktøy :-) Lagde en gang noe slikt i C , men pga mine tragiske skrift kunster ble det ikke noe vellyket. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Veldig gøy at dere skriver om tekstspill, tror nesten at jeg skal kjøpe spillet nå, jeg. Flere sånne! Om dere hadde anmeldt Adventur, enten ved å ha en artikkel som denne eller ved å faktisk ha en skikkelig "anmeldelse", så ville det vært supert, forresten. Lenke til kommentar
HoodooOperator Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 For meg som grafikkhore ville det vært ekstremt vanskelig å spille noe slikt som dette, men jeg synes det er fascinerende at slike spill fortsatt utvikles, og spilles Ps: var dette en anmeldelse? Så ingen karakter gitt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå