venoil Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg er, som så mange andre, på utkikk etter en ny mobil. Men må si jeg er litt usikker på hvilket OS jeg skal velge... Har på mange måter bestemt meg for å satse på HTC desire eller Legend, som kjører android. Men så begynner jeg å titte rundt på nettet, og ser alle de forskjellige mobil OS'ene. Så mitt spm til folket genrelt, hva er fremtiden? Kjedelig å bruke flere tusen på f.eks en android telefon hvis det OS'et ligger nede med dødskramper om 5 måneder. Grunnen til at jeg spør er jo med tanke på hvordan HD-DVD og Blueray krigen ende, mange som satset på HD-DVD spiller, som i dag kanskje sitter igjen med deler sav skjegget i postkassen.. Håper folket kan komme med sine synspunkter, og i samme slengen hjelpe en kar som er ute på utrygg grunn her Lenke til kommentar
Marte_InnleggNO Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg er, som så mange andre, på utkikk etter en ny mobil. Men må si jeg er litt usikker på hvilket OS jeg skal velge... Har på mange måter bestemt meg for å satse på HTC desire eller Legend, som kjører android. Men så begynner jeg å titte rundt på nettet, og ser alle de forskjellige mobil OS'ene. Så mitt spm til folket genrelt, hva er fremtiden? Kjedelig å bruke flere tusen på f.eks en android telefon hvis det OS'et ligger nede med dødskramper om 5 måneder. Grunnen til at jeg spør er jo med tanke på hvordan HD-DVD og Blueray krigen ende, mange som satset på HD-DVD spiller, som i dag kanskje sitter igjen med deler sav skjegget i postkassen.. Håper folket kan komme med sine synspunkter, og i samme slengen hjelpe en kar som er ute på utrygg grunn her Hei, vi sitter nå og skriver på en større guide til mobile operativsystemer som kommer i neste uke. Men kort kan jeg i alle fall si at Android ikke kommer til å dø med det første, det er svært mange produsenter som satser på operativssystemet framover, både HTC, Sony Ericsson, Samsung m.fl. Og i motsetning til HD-DVD/Blu-ray-krigen blir det ikke én standard, det kommer til å være flere operativsystemer avhengig av hvilken type telefon du ønsker, og mange av produsentene kommer til å satse på flere enn ett OS. Du kan forøvrig se video av Legend på forsiden av Mobilen.no nå :-) Lenke til kommentar
venoil Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Hei, vi sitter nå og skriver på en større guide til mobile operativsystemer som kommer i neste uke. Men kort kan jeg i alle fall si at Android ikke kommer til å dø med det første, det er svært mange produsenter som satser på operativssystemet framover, både HTC, Sony Ericsson, Samsung m.fl. Og i motsetning til HD-DVD/Blu-ray-krigen blir det ikke én standard, det kommer til å være flere operativsystemer avhengig av hvilken type telefon du ønsker, og mange av produsentene kommer til å satse på flere enn ett OS. Du kan forøvrig se video av Legend på forsiden av Mobilen.no nå :-) Hei og takk for svar! Jeg har sett videoen av Legend nå, og gleder meg stort til testen kommer! Bra at dere tar opp dette, og legger ut en guide til folket. Sikkert flere som er like usikker som meg. Bli litt spennende å se hva de forskjellige OS'ene er "gode for", og de forskjellig bruksområder. takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå