AlexOdegaard Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg sitter aa lurer paa om jeg skal kjope meg en PS3 her i Australia, og har noen spm. ang. det. -Kan man flytte sin PSN-konto til Norge naar jeg flytter tilbake i desember? -Er BluRay sonen i Australia den samme som i Norge? Har provd aa finne utav dette, men noen sier at Australia er sone B, andre sone C... -Er en ny PS3 250GB med Little Big Planet og GOW3 til 3000 NOK en bra pris? takk for svar paa forhaand Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Kan bare svare på prismessig, en ps3 slim koster i norge rundt 2800,-. Og littlebigplanet koster 200,-. Så det er ca samme pris men du får meg God of War III som sikkert koster 500,- nå Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 eg tror ikke du kan flytte konoten din over til en norsk en, men du kan lage en europeisk konto med en gang? akkurat som vi i europa kan lage amerikanske kontoer. på denne måten vil den delen i værtfall stemme når du flytter over (så vidt eg vet) når det gjelder soner må eg dessvere si at eg isje har peiling, men eg vet at en god del spill og slikt til ps3 er sonefritt så eg tror det skal gå, men ikke ta mitt ord for det. også til slutt. ja! 250gb ps3 med little big planet og gow3 er faktisk veldig billig visst du bare må ut med 3000 for det. for å kjøpe en ps3 med gow3 her i norge blir det ca 3000kr (og det er 120gb versjonen) og little big planet er jo et genialt spill. så visst ting funker etter det du trenger så er det absolutt verdt å kjøpe den Lenke til kommentar
Einride Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg sitter aa lurer paa om jeg skal kjope meg en PS3 her i Australia, og har noen spm. ang. det. -Kan man flytte sin PSN-konto til Norge naar jeg flytter tilbake i desember? -Er BluRay sonen i Australia den samme som i Norge? Har provd aa finne utav dette, men noen sier at Australia er sone B, andre sone C... -Er en ny PS3 250GB med Little Big Planet og GOW3 til 3000 NOK en bra pris? takk for svar paa forhaand Hugs på at eventuelle DLCs etc må kjøpast i PS Store for same region som spelet. Mao, med australsk utgåve av spelet må du kjøpe DLC via amerikansk (antar eg?) PS Store. Så opprett PSN-konto for den regionen du vil kjøpe flest spel frå. Du kan alltids opprette fleire kontoar for andre regionar og kjøpe ting der og allikevel spele det på "hovudkontoen" din. PS3-spel er forøvrig sonefrie, men multiplayer kan vere inndelt ut i frå kva region spelet er kjøpt i. (Mao, US-utgåve av spelet kan i teorien gjere at du kun får spele med amerikanarar, også når du flyttar tilbake til Noreg. Ikkje ideelt med tanke på latency ) Australia er sone B/2, akkurat som Noreg (og mesteparten av Europa): http://en.wikipedia....sc#Region_codes Prismessig er det kanskje eit par hundrelappar billigare samanlikna med her i Noreg, men no har vel Australia aldri vore spesielt billig på sånt? Spel er i alle fall ufatteleg dyrt der nede etter det eg har høyrt. Når det er sagt, fem års reklamasjonsrett i Noreg på ein PS3 er kanskje verdt det sjølv om du må vente til desember med kjøp av PS3 Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Kan det med blu-ray være et skjær i sjøen? Eller er den sonefri der og? (så fremst norge og australia ikke ligger i samme sone da) Lenke til kommentar
Jere Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Kan det med blu-ray være et skjær i sjøen? Eller er den sonefri der og? (så fremst norge og australia ikke ligger i samme sone da) Alle PS3 spill er sonefri, blu-ray filmer er ikke Lenke til kommentar
Einride Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Er faktisk ganske mange filmselskap som ikkje har sonebeskyttelse på Blu-ray. Men det kan jo gjerne vere litt vanskeleg å få sjekka opp i før du bestiller på nett til dømes Og som eg skreiv over: Australia er sone B/2 for Blu-ray, same som mesteparten av Europa. Så du er ikkje meir begrensa der enn om du kjøper PS3-en i Noreg. Lenke til kommentar
AlexOdegaard Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Tusen takk for alle svar. Saa det jeg vet naa er at BluRay-sonen i Australia er den samme som i Norge. Alle spill er sonefri. Saa jeg kjopte den, og har vert fornoyd til naa. Eneste er, som ingen sa til meg (og jeg klager ikke, bare synes det er litt rart); DVD-spilleren spiller bare noen DVD-er fra sone 2 og 4??? Hvordan gaar dette ann? Har en annen DVD-spiller, saa har ingenting aa si, men litt rart. En annen ting er: TV-en jeg har er 720p (staar det fra produsenten hvertfall) men PS3-en klarer aa kjore 1080p. Hvordan gaar dette ann? Er TV-en egentlig 1080p?? Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 TV-et ditt viser sannsynligvis 1080p fordi PlayStation 3-en oppskalerer (forstørrer) bildet ditt fra 720p. Dette vil ikke si "ekte" 1080p-kvalitet, men oppskaleringsfunksjonen skal visstnok være veldig bra og det spekuleres i hvor merkbar denne forandringen er på TV-er under en viss størrelse uansett. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Vel, du spurte aldri om DVD-sone, kun Blu-ray. DVD har andre regionkodar og -inndelingar enn Blu-ray http://en.wikipedia....DVD_region_code Any combination of regions can be applied to a single disc. For example, a DVD designated Region 2/4 is suitable for playback in Western Europe, Oceania, and any other Region 2 or Region 4 area. TV-en din støttar sikkert 1080p inn, men det blir skalert ned til 720p. Dersom det er materiale som faktisk er 1080P (Blu-ray og nokre veldig få spel) gjer det ingenting at TV-en nedskalerar det. Men om det er snakk om 720P som først bli oppskalert av PS3 og så nedskalert av TV... Seier seg sjølv at det er veldig unødvendig. Då kan du like godt sette Display til 720P i Settings på PS3en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå