Gå til innhold

Finnes det tjenester som lar deg lagre savegames online?


Anbefalte innlegg

Ja, finnes det noen systemer/butikker som lagrer dine savegames online? Jeg mener at f.eks. Xbox 360 har denne funksjonen, men finnes det på PC? Har en SSD i gamermaskina pdd som ikke er større enn 160GB, så jeg kan ikke ha for mange spill installert samtidig, MMOs som STO, AoC, AO og Warhammer ligger der hele tiden, Stalker, Bioshock, Mass Effect og C&C3 er også installert nå, og da har jeg ikke mange GB igjen, så nå som jeg planlegger i installere C&34 og Dawn of War 2, så må jeg muligens slette noen av de spillene jeg har inne. Men jeg vil gjerne beholde savegamesa mine, finnes det løsninger for dette, eller må jeg gjøre det manuelt?

 

Ryktene gikk jo om at Steam Cloud ville la deg gjøre dette, men etter å ha lest dette:

 

http://store.steampowered.com/news/1968/

 

Så virker det som om det bare er settings som blir lagret online.

Endret av zicoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan signe opp for gratis dropbox konto, da kan du sette den til å automatisk ta online backup av savefilene dine.

 

Ja, jeg kan også bruke Live Mesh, eller ørten andre, men da må jeg sette opp manuelt for hvert enkelt spill. Skulle helst hatt ett helautomatisk system, synest Steam burde fikse dette.

Lenke til kommentar

Steam Cloud støtter iallfall lagring og synkronisering av savegames på tvers av maskiner for en del spill, så det er ikke bare settings de tar seg av (se f.eks. Torchlight). Det er ingen savegames som lagres online for Xbox 360 (annet enn for MMORPG-lignende titler).

 

Høres ut som det mest fornuftige for deg er å kjøpe deg en USB-disk eller to og bruke den til savegames :-)

Lenke til kommentar

jeg bruker Cobian backup 9 og uploader jevnt mine save games til en ftp.

Cobian er freeware. Og den compresser alle filene så de ikke tar så mye plass med 7z. Så alt du trenger en plass du kan leie online med mye plass og ikke så mye båndbredde.

Da jeg fortsår det slik at båndbredden de tar betalt for er nedlasting, ikke opplasting.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg trodde de fleste spill i dag tok vare på savegames dersom du bruker spillets avinstalleringsmulighet. Jeg har gjort det med en del tidligere spill, og alle savegames ligger igjen. Jeg kan ikke garantere at det samme skjer med dine spill, men vil egentlig tro savegames blir igjen.

 

Savegames tar ikke så stor plass så det burde gi rom for noen nye spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...