Gå til innhold

Maskinen fusker ved hyppig bruk av tastaturet?

eb-razer

Anbefalte innlegg

Problemforklaring:

Da jeg setter meg ned for å drive med IRC, spill, eller noen annen aktivitet som innebærer hyppig bruk av tastaturet, vil maskinen min fryse seg i et kvart sekund omtrent (kanskje mindre), og vil rett etter fortsette som normalt. Hvis Winamp står og går, hører jeg på musikken at den "hakker" da dette skjer, og i spill stopper alt opp en bitteliten stund før det fortsetter som normalt. Dette skjer ofte, og er utrolig irriterende, spesielt i raske spill som Quake III Arena. Saken er at jeg aner ikke hvordan jeg skal fikse dette. :(

Systemet mitt er nylig nylig kjøpt og formatert. Nyeste driverne til alle kort er lagt inn fra start. (DirectX 9.0a, nForce2 2.03, Detonator 44.03, Creative drivere lastet ned 4. Juli i år.) De eneste unntaket er tastaturet som kjører på standard windows-drivere, og BIOS'en, som jeg er litt redd for å flashe. Jeg har det for meg at det kan gå veldig galt?

Jeg har sett på Typematic Rate i BIOS, jeg har til og med prøvd å bytte driver til tastaturet med intet hell. Er det noen i det hele tatt som har vært borti noe lignende før? :shrug:

Maskin spesifikasjoner:

Hovedkort: Asus A7N8X (Deaktivert lydkort, gameport, og USB 2.0. BIOS er Rev. 1003)

CPU: AMD XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz FSB (Thoroughbred)

RAM: TwinMOS DDR-DIMM PC3200 CL2.5

Lydkort: Creative SB Live! 5.1 Digital

Grafikkort: Asus V8420 GeForce4 Ti4200

Tastatur: Logitech Deluxe Access (Dette kan jo faktisk være relevant?)

Operativsystem: Windows XP (ingen servicepack)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Du forteller oss ikke om du bruker usb eller ps2 inngangen på tastaturet ditt. Hvis du bruker USB inngangen tror jeg problemet ditt ligger der, det samme problemet hadde jeg med min maskin. Problemet var konflikt med tastaturet/usb og musen som også var koblet inn der.

1.Forsøk å koble både musen og tastaturet ditt til ps2 inngangene.

2.Avinstaller Logitech driverene. ( disse skaper mye tull ) Bruk windrivere.

3.Avinstaller evt. programmer i taskbar, disse kan bli påvirket under spilling og forårsaker små hakkinger.

Det er ihvertfall mine råd.

Aure

Lenke til kommentar

Tastaturet bruker PS2. Musen (en Logitech MX300) er koblet til USB. Jeg bruker USB 1.1.

Rådene skal jeg ta til meg og eksperimentere med, men å avinstallere Logitech driverene kan jeg egentlig ikke gjøre, grunnet spill. Jeg trenger akselerasjonen som bare Logitech driverne gir meg for å spille bra, og jeg er hovedsakelig en gamer. :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...