Gå til innhold

Hvilken PC blad er verd pengene

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er så heldig at jeg kan abonere på et blad uten at jeg må betale noe for det (foreldre betaler). Jeg lurer derfor på hva som er bra ? Hva er verd å lese. Har hørt en del godt om Pc World, men jeg vil gjerne høre andre sine meninger om saken :)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg abbonerer på norske "PC Gaming World". Det er hovedsaklig et spill-blad, men de har også mange gode artikler om hardware (skjermkort, skjermer, cpu..)!

Kjøper også norske "PC PrO" som jeg syns er et veldig profft blad som tar for seg alt innen data - kanskje litt mer i dybden, "-for avanserte pc-brukere" som de selv markedsfører seg som.

Lenke til kommentar

Hvilken parfyme lukter best? :roll:

Ikke så lett å svare på det heller....

Det som er viktig å tenke på er hvilket nivå du er på/vil legge deg på. Personlig så syntes jeg hjemmepc og pcpro var de beste bladene på markedet for et år eller to siden...

(Noen som har lagt merke til at redaksjonene er nesten like, og at de har like artikler, men deler på hvem som skal vise den først... )

Nå er jeg bare lei av å lese de samme "nyhetene" 1 mnd på etterskudd i forhold til div nettsteder. Resten av bladet synes jeg retter seg mot nybegynnere - Hjemmepc mot voksne/familier og pcpro mot ungdom.

Nå klager jeg igrunn ikke, for hjemmepc har hele tiden hatt som mål å brnige pc ut til folket uten vanskelig språk, og jeg lærer litt nytt for hvert blad.

Tenk og på at du sikkert får tilgang til nyhetene og tester via nettet, sånn som meg, og da er det viktig å satse på blader som baserer seg mer på artikler og innføringer. Jeg mener iaf at det er dette som gir mest valutta for pengene

Konklusjon: Tenk litt på hva du vil ha ut av et blad. Ta gjerne prøveabb et par mnd på alle bladene du ikke kjenner (begrens deg litt så du ikke leser deg ihjel :) )og bestem deg så for hvilket blad du synes du får mest ut av.

Lenke til kommentar

Hvertfall ingen av bladene over, det er bare reklamekuer for norske nettbutikker og mest lesestoff du ikke har interesse av!

Da er det bedre om foreldrene dine kjøper engelske PC PLUS med DVD-rom som selges på Narvesen. Eneste bladet jeg kjører fordi det inkluderer:

- Månedens Kodeteknikker for C++, Delphi, VB, Linux progr. m.m.

- 2GB med software!! alt fra ZoneAlarm, IE, Opera m.m.

- Open Office med kildekode for Windows og Linux

- 1 Linux Distro hver måned, RedHat, Slackware, Debian og Mandrake

- Fullversjoner av programvare som Delphi Personal, 3D Programmer o.l.

- Massevis at gode tips til Windows/Linux med weblinker til forskjelig

På en CD fikk jeg gratis nettbutikk av EROL i CGI med massvis av Themes og installer. Bare legge inn varer og selge om du vil!

Helt klart det beste bladet selv om det koster 140,- :woot: det er verdt alle pengene.

Lenke til kommentar

Er nok ikke spill som er det mest interesante.

Leter et blad med lett blanding av software og hardware. Til nå synes jeg at PC world er det beste alternativet, iallefall etter det jeg har hørt fra kamerater og slikt.

Men jeg tror jeg skal gjøre som nevnt over, prøve med et abonement som varer et par måneder, og deretter se hva jeg liker best.

Lenke til kommentar

tidligere abonnerte jeg på PcZone, et britisk blad som hovedsakelig omhandlet spill, men også litt hardware innimellom.

det er mulig det har forandret stilen siden sist (par-tre år siden), men jeg simpelthen digget den uformelle og morsomme stilen skribentene hadde. hvor PcFormat var rett på sak og ganske pent formulert, var PcZone mer "kameraten din som forteller om det nye, tøffe spillet han prøvde, mens dere sitter på den lokale pub'en og drikker øl og raper".

jeg lærte også utrolig mye engelsk i de fire årene jeg abonnerte, og vurderer sterkt å begynne på nytt.

Lenke til kommentar
Da er det bedre om foreldrene dine kjøper engelske PC PLUS med DVD-rom som selges på Narvesen.

Pc Plus er bra, det var i hvert fall det når jeg leste det litt for noen år tilbake.

Jeg kjøpte et eksemplar av norske pc pro for et par uker siden, det gjør jeg ikke en gang til. Det var som å lese forsiden til it-avisen.no en måned på etterskudd :cry:

Lenke til kommentar

Danske "Alt om data" er ganske bra, ellers ville eg ha satsa på eit engelsk blad... (sjølv om det er masse reklame :evil: )

Har brukt nokon tusenlappar på datablad dei siste årene, og det beste er nok engelske blad som ComputerArts, PcPro, PC Plus og PC Format....

Kanskje du kan seie litt om kva du vil lese om? PC Plus er ganske det beste generelle bladet....

Og det er ein del pengar å spare på eit abbonement i forhold til å kjøpe på Narvesen..... :wink:

Dei beste norske er nok PC World og PcPro.......

Lenke til kommentar
tidligere abonnerte jeg på PcZone, et britisk blad som hovedsakelig omhandlet spill, men også litt hardware innimellom.

*high five*

Samme her. :)

Dessverre har standarden på Zone sunket siden storhetstiden, da Charlie Brooker var fast inventar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...