Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Bootmgr" mangler

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så er mitt problem at jeg får opp en melding som sier "Bootmgr is missing. Press Ctrl+Alt+Del to restart" Jeg fikk denne etter jeg prøvde å installere W7 32 bit. Til nå har jeg prøvd å ta system repair inni setupen, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Det der hørtes mistenkelig ut som en feil jeg også har hatt et par ganger. Jobbet intenst med å løse det, men trur at det er et forvarsel om at din harddisk er i ferd med å dø.

Jeg mener at jeg fikk min harddisk opp å gå igjen i DOS, slik at jeg fikk tatt backup, men etter en kort stund så forsvant den helt.

Merket at harddisken begynte å bli veldig treg å komme inn på, og etter en stund så kom den meldingen du beksriver

Lenke til kommentar

Som tittelen sier så er mitt problem at jeg får opp en melding som sier "Bootmgr is missing. Press Ctrl+Alt+Del to restart" Jeg fikk denne etter jeg prøvde å installere W7 32 bit. Til nå har jeg prøvd å ta system repair inni setupen, men det hjalp ikke.

Prøv dette på nytt med kun èn harddisk fysisk koblet til maskinen. (Før du skrur ut harddisken kan du sjekke i bios om det er disken hvor vista er installert som er boot prio 1. Hvis den ikke er det så sett den til boot prio 1 og prøv å installere på nytt).

Hvis ikke dette fungerer så kan du prøve:

1. Put the Windows Vista installation disc in the disc drive, and then start the computer.

2. Press a key when you are prompted.

3. Select a language, a time, a currency, and a keyboard or another input method, and then click Next.

4. Click Repair your computer.

5. Click the operating system that you want to repair, and then click Next.

6. In the System Recovery Options dialog box, click Command Prompt.

7. Type Bootrec /RebuildBcd , and then press ENTER.

• If the Bootrec.exe tool runs successfully, it presents you with an installation path of a Windows directory. To add the entry to the BCD store, type Yes . A confirmation message appears that indicates the entry was added successfully.

• If the Bootrec.exe tool cannot locate any missing Windows installations, you must remove the BCD store, and then you must re-create it. To do this, type the following commands in the order in which they are presented. Press ENTER after each command.

Bcdedit /export C:\BCD_Backup

ren c:\boot\bcd bcd.old

Bootrec /rebuildbcd

8. Restart the computer.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...