Gå til innhold

X360 2010 spring update?


Puro

Anbefalte innlegg

Ja, jeg mente da blueray og ikke HD-DvD.

Må MS virkelige betale for å bruke Blueray?

Jeg trodde ingen eide rettighetene til et lagrinsmedium, for å være helt ærlig, selv om jeg vet at Sony var den mest aggressive på å pushe Blueray trodde jeg ikke de eide formatet. <<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Royalties er vel neppe problemet her. Derimot ville det vere eit stort nederlag for MS å lansere ein "ny" Xbox med Blu-ray, spesielt sidan dei støtta det no ikkje-eksisterande formatet HD-DVD. I alle tilfeller måtte det kun vore for film-støtte elles ville ikkje dei med eldre Xbox 360 kunne spele nye spel. Og til film har jo MS Zune Store eller kva det no heiter.

 

Xbox 360 vil nok vere begrensa til DVD-DL i resten av si levetid, og MS gjer det dei kan for å skjule denne "svakheten" ved å pushe streaming video, Games on Demand samt idiotiske kostnadar for "multi-disc"-spel.

Lenke til kommentar

Du har et poeng der med nederlag ovenfor "sitt" format, men det må da kunne gå an å se lenger en bare "våres" format, det handler om spilleren.

Ikke at jeg sier de tenker sånn, men de burde.

Foressten, X360 har ikke HD-DvD har den vell?

Jeg vet at FF XIII har 3 (HD?)DvD'r på en sammenlagt størrelse på 36Gb, men jeg var nesten sikker på at HD-DvD-spilleren måtte kjøpes separat, og derfor blir regnestykket litt merkelig i hodet.

4.7Gb per DvD, om det er dual-layer så 9.4Gb, men det må vell være HD-DvD for å få plass til 12Gb på en plate, selv om jeg er usikker på om jeg har HD-DvD på min box i det hele tatt..

 

Finurlig!

Lenke til kommentar

Jeg var under troen på at Ps3-utgivelsen og Xbox-utgivensel var, om ikke identiske, ihvertfall ca samme størrelse, slik at ihvertfall audio og cutscenes ble bevart, da disse 2 elementene er det som definerer et Final Fantasy-spill.

 

Det skal også nevnes at jeg har sett Final Fantasy 13 bli spilt på både X360 og Ps3, og kvaliteten er ikke merkbart forskjellig fra konsoll til konsoll etter det jeg med mine øyne kan se, men det er vell akkurat det de har kuttet i, ting jeg IKKE ser..

Ble litt skuffet, må jeg si..

Lenke til kommentar

Du har et poeng der med nederlag ovenfor "sitt" format, men det må da kunne gå an å se lenger en bare "våres" format, det handler om spilleren.

Ikke at jeg sier de tenker sånn, men de burde.

Foressten, X360 har ikke HD-DvD har den vell?

Jeg vet at FF XIII har 3 (HD?)DvD'r på en sammenlagt størrelse på 36Gb, men jeg var nesten sikker på at HD-DvD-spilleren måtte kjøpes separat, og derfor blir regnestykket litt merkelig i hodet.

4.7Gb per DvD, om det er dual-layer så 9.4Gb, men det må vell være HD-DvD for å få plass til 12Gb på en plate, selv om jeg er usikker på om jeg har HD-DvD på min box i det hele tatt..

 

Finurlig!

 

Fra wiki: ---->Ensidig DVD romme omtrent 9 gigabyte og en tolags, tosidig plate omtrent 17 gigabyte<---(regner med det er slike film og spill industrien bruker) ---->Det finnes også enkeltsidige enlags DVD-plater er det plass til 4,7 gigabyte på; de fleste tomme DVD-er man får kjøpt i butikken er av denne typen<----(ganske lett og forstå)

Lenke til kommentar

Xbox 360 benyttar DVD-DL (einsidig, to lag). Det gir teoretisk kapasitet på omlag 9 GB, men ein del er reservert til ein videopartisjon (den som dukkar opp om du set eit 360-spel i ein DVD-spelar) samt litt diverse rundt kopibeskyttelse, dashboard/NXE-oppdateringar og sånt. MS har vel difor sett ei grense for "game data" på kvar disc som er omlag 6,8 GB (meiner eg det var).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...