Jojimbo Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hei Har holdt på med å programmere musikk i mange sjangre gjennom årene. Har 14-15 år med erfaring i det her og vil gjerne vite om noen har peiling på om det er mulig å få seg en jobb innenfor blandt annet spill-industrien? Må legge til at jeg ikke har utdanning i feltet men har ved egen interesse/hobby holdt på med dette. En skolegang i det her har jeg verken råd eller tid til. Interessen hos meg brenner for dette og jeg liker å lage musikk som gir atmosfære. Det å være låst inn i en jobbsituasjon man ikke føler gir noe tilbake blir et evig og meningsløst liv. Har nå kavet meg til å bli en 28 år gammel kar med en ennå levende drøm om å gjøre noe ut av den største hobbyen min, lage musikk for noen som setter pris på lydene jeg komponerer Hvis noen har råd om hva jeg kan gjøre med situasjonen min, setter jeg utrolig stor pris på om dere poster det her. Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 En idè kan jo kanskje være å regelrett se seg om etter folk som jobber med indie-spill "for starters"? De trenger nok alltid folk med på laget, og når du har 14-15års erfaring med musikk ser jeg for meg at mange kan være mer enn interesserte Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hva slags musikk programmer har du jobbet med? Snakker vi Cubase, eller så fancy som Pro Tools HD? Jeg tror det ligger muligheter der ja, men jeg ville anbefalt å "øve" deg på å lage musikk til tilfeldige spill, ta ditt favoritt spill og bare lage en musikk du mener passer til den sjangeren etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå