Gå til innhold

Headsett til xbox360?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmm, er det mulig å få kjøpt de headsettene i norge da?

(Turtle Beach X1

Turtle Beach X31

Turtle Beach X41)

Jeg fant ingen nettbutikker i norge som solgte X41 hvertfall, måtte bestille gjennom Amazon UK.

kostet 1300 ca for headsettet, X41, men 600kr ekstra i toll!

Tok ca to uker å få den i posten.

Edit: Er flere bedrifter som selger igjennom Amazon og enkelte selger ikke til utlandet, så se etter en som selger til internasjonale kunder eller noe i den duren, brukte en hel masse tid for å finne ut akkurat det. Prøvde tre-fire steder som nektet å sende til norge først :(

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmmm, er det mulig å få kjøpt de headsettene i norge da?

(Turtle Beach X1

Turtle Beach X31

Turtle Beach X41)

Jeg fant ingen nettbutikker i norge som solgte X41 hvertfall, måtte bestille gjennom Amazon UK.

kostet 1300 ca for headsettet, X41, men 600kr ekstra i toll!

Tok ca to uker å få den i posten.

Edit: Er flere bedrifter som selger igjennom Amazon og enkelte selger ikke til utlandet, så se etter en som selger til internasjonale kunder eller noe i den duren, brukte en hel masse tid for å finne ut akkurat det. Prøvde tre-fire steder som nektet å sende til norge først :(

Genial info å komme med der Chronilus, jeg forsøkte febrilsk å bestille X31 gjennom amazon.co.uk via en leverandør som ikke leverte utenfor UK... Endelig fått bestilt nå, etter jeg fikk valgt riktig leverandør.

Anywho, jeg endte opp med et X31, i følge amazon koster det meg ca 890 spenn, frakt inkl. (men dette er jo uten toll). Såvidt jeg kan se og har lest meg gjennom så er dette et knallbra headsett i sin prisklasse, når det gjelder spilling. Var jo også svært viktig for meg å kunne justere mic uavhengig av ingame-lyd også, så dette virker bra.

Ba leverandør om å pakke fakturaen inni esken da, kanskje man har flaks :p

Lenke til kommentar

Fordi dei blant anna oppgir falsk verdi på pakkane. Ikkje noko Tollvesenet er spesielt begeistra for, med andre ord. Går vel stort sett greit, men du kan risikere at pakken blir stoppa og då må du ut med 25% MVA og fortollingsgebyr.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mottok headsettet mitt, X31, for ca. en uke siden og tenkte jeg kunne dele litt info.

Jeg gjorde nok en feil iogmed at jeg bestilte derfra jeg gjorde, om det er slik at man kan få tilsendt pakka litt mer anonymt og dermed unngå toll. Jeg betalte ca. 900ish for headsettet, og så måtte jeg ut med 300 til for å få pakka fra Posten. Litt snurt med tanke på at jeg kanskje kunne fått det billigere, men ok.

Ble litt skuffa da jeg hooka headsettet opp. Ettersom det er trådløs overføring av lyd er det ganske merkbar susing når det ikke spilles (feks i Dashboard). Dette irriterte meg grenseløst i starten, men når man spiller merker man det ikke, så greit nok. En annen ting er at jeg følte lydkvaliteten og den "fantastiske surround-følelsen" ikke svarte til forventninge jeg hadde da jeg leste anmeldelser av produktet. For all del, det slår det jeg hadde milevis, men det var ingen "wow-følelse" å spore.

En annen ting jeg ble skuffa over var lydkvaliteten på voicechat. Tydeligvis er det selve xbox live chatten som er dårlig, for selv om jeg får chat rett inn på headsettet kan det være vanskelig å få med seg alt som blir sagt, spesielt om spillinga foregår på engelsk. Håper det kommer en oppdatering fra microsoft på dette en eller annen gang.

Konklusjonen blir at dette hadde vært et helt ok kjøp til 600-700 kr, men jeg føler en totalsum på 1200 ble litt i overkant for det produktet jeg fikk. Uansett er pengene brukt nå, og jeg har jo bedre lydkvalitet enn jeg hadde før og er en erfaring rikere.

Lenke til kommentar

Når jeg bruker headsett setter jeg innstillingene for chatten til at den bare skal komme fra høyttalerene(I dette tilfellet er jo det headsettet(som er kobla via anlegget)). Plugger så inn xboxheadsettet som jeg tar rundt halsen med miccen opp. Du bør stille ned lyden i spillet, da dette ikke har noen innvirkning på voice chat(i alle fall ikke i party). Blir en litt billigere løsning, som fungerer godt til spilling av BFBC2 på natta :)

Endret av Strepto
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei , er på jakt etter ett headsett hvor man kan bruke mikrofonen og samtidig ha lyden i headsettet.

Har ett headsett nå men det får jeg jo bare kobla inn i tven så jeg får jo bare lyd, mens jeg ikke får brukt mikrofonen.

Finns ett sånt headsett? Er det ett usb headsett jeg trenger?

Takker for svar! :)

Du har turtel beach hedsett. gå til turtlebeach.com så ser du hva du har å velge mellom. jeg bestilte p21 til ps3. men har kjøp xbox 360 så da må jeg bestille til det også;) jeg bestilte fra game i england. mye billigere frakt. kosta meg 600 for alt. Og headsettene er konge;) andbefales.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...