NisseN2k Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Jeg er nå så dritt lei av problemene med BC2 og har gitt opp. Har kun fått spille online i ca 1 time siden release og det endte med "server shutdown" midt i gamet. "Failed to connect to EA", "server is full" på tross av 10/30, krasjer til desktop etc etc. Dette er soleklart et alpha eller betaprodukt. Har jeg noen rettigheter i henhold til reklamasjon etc. På tross av at CD-keyen er brukt? Jeg er jo tross alt svindla. Spillet er deffekt. Tenkte jeg skulle ta turen til Spaceworld i morgen for å høre om jeg kan få igjen pengene. Formålet med posten er om andre har samme erfaring som meg og forsøker å få igjen penge på tross av brukt CD-key. Ser i andre forum at kunder har fått igjen pengene fra bl.a WallMart. Del deres erfaringer her. Endret 11. mars 2010 av teikela Lenke til kommentar
Cerandin Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Whine, whine, whine og litt mer whine? Alpha eller beta produkt? dette spillet funker fjell, det er EA som er roten til problemet her, og IKKE spillet. For det andre så har problemene nesten forsvunnet, hadde heftige problemer i begynnelsen, like de du har, men nå fungerer det. Join Battlefield.no serverne eller TV2 serverne. Kom tilbake og syt etter å ha prøvd de serverne, og servere fulles fort opp så du må joine med en gang... Lenke til kommentar
NisseN2k Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Whine, whine, whine og litt mer whine? Alpha eller beta produkt? dette spillet funker fjell, det er EA som er roten til problemet her, og IKKE spillet. For det andre så har problemene nesten forsvunnet, hadde heftige problemer i begynnelsen, like de du har, men nå fungerer det. Join Battlefield.no serverne eller TV2 serverne. Kom tilbake og syt etter å ha prøvd de serverne, og servere fulles fort opp så du må joine med en gang... Vil ikke kalle det whine. Det er vel ikke for mye forlangt at spillet fungerer? Jeg bryr meg ikke om hvem sin feil det er. Om det er DICE eller EA er fullstendig likegyldig, jeg får fortsatt ikke spilt. Jeg orker ikke å bruke mange timer på feilsøking for å få spillet til å fungere. Er ikke interessert i å betale 400 kr for noe som ikke fungerer ut av boksen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Spaceworld har absolutt ikke en dritt å gjøre med at du ikke likte spillet. Du valgte å kjøpe det, og siden de ikke har noe med det å gjøre får du ikke pengene igjen. Endret 11. mars 2010 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
NisseN2k Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Spaceworld har absolutt ikke en dritt å gjøre med at du ikke likte spillet. Du valgte å kjøpe det, og siden de ikke har noe med det å gjøre får du ikke pengene igjen. Hvis du leser hva jeg skriver så ser du at dette ikke har noe med om jeg liker spillet eller ikke. Det fungerer ikke!! Jeg har jo ingen sjanse til å vurdere om jeg liker det eller ikke da? Jeg kjøpte spillet KUN for multiplayer og det er en vesentlig del av spillet. Dersom varen har en vesentlig mangel (som i dette tilfellet) mener jeg at jeg har rett til å få igjen pengene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Men da burde du prøve igjen, evt vente litt. Det funker helt fint her. Er ganske sikker på at du ikke får igjen pengene uansett, da de ikke har gjort noe med det, og du har brukt CD-keyen også. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Er egentlig enig med trådstarter, i at om produktet ikke fungerer som det skal, så bør du få igjen pengene, men tviler på at du gjør det desverre. Selv har jeg ikke prøvd spillet, så jeg kan ikke uttale meg om noe annet enn det jeg har gjort nå, men jeg ser poenget ditt teikela. Endret 11. mars 2010 av Vrengtpolvott Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Edit: Det er forresten sånne som deg, som går til butikken og klager fordi du ikke likte spillet, som butikkansatte ler av på jobben. Denne var jævla unødvendig Atsjonas, kan jo prøve å holde deg saklig? Kom litt anderledes ut enn jeg mente det, virket litt slemt. Fjernet det. Lenke til kommentar
NisseN2k Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Edit: Det er forresten sånne som deg, som går til butikken og klager fordi du ikke likte spillet, som butikkansatte ler av på jobben. Denne var jævla unødvendig Atsjonas, kan jo prøve å holde deg saklig? Kom litt anderledes ut enn jeg mente det, virket litt slemt. Fjernet det. No offence taken Atsjonas B) Poenget mitt med hele tråden (noe som kanskje ikke går helt tydelig frem) er at alle som har kjøpt spillet hvor det ikke fungerer bør kreve å få igjen pengene. Ikke fordi de 400kr er så forbanna viktig, men at jeg i hvertfall ikke støtter en utgiver som lar betalende kunder være betatestere. Jeg lar meg ikke herse med på den måten. Hvis alle hadde tenkt på denne måten hadde ingen spillutgivere turt å ta denne sjansen og dermed hatt mye strengere kvalitetskontroll. Det er en stygg trend som nå pågår der spill er uferdige ved release og at man "alltid må vente på en patch" for å kunne spille slik det var ment. (The Witcher, anyone?) Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 EA er kjent for sine release problemer, det går over etter et par uker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hvis spillet fortsetter å være uspillbart over tid kan du nok kreve å få pengene igjen. De som selger en vare er ansvarlige for mangler også fra tidligere ledd - men litt oppstartsrusk på serveren kvalifiserer nok ikke for pengene itilbake. /rant En ting å tenke på før man kjøper ubisoftspill - inget fornuftig person bør kjøpe ubisoftspill i framtida /rant Lenke til kommentar
NisseN2k Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Hvis spillet fortsetter å være uspillbart over tid kan du nok kreve å få pengene igjen. De som selger en vare er ansvarlige for mangler også fra tidligere ledd - men litt oppstartsrusk på serveren kvalifiserer nok ikke for pengene itilbake. Var det jeg også tenkte. Men hva er definisjonen på "over tid"? Nå har det gått 7 dager. Det er lenge nok for meg. Jeg tar en tur til Spaceworld i morgen og forsøker å heve kjøpet. En ting å tenke på før man kjøper ubisoftspill - inget fornuftig person bør kjøpe ubisoftspill i framtida Spill fra Ubisoft er naturligvis HEELT uaktuelt. Det vil være det samme som å kjøpe seg et hjerteinnfarkt med alle frustrasjonene det medfører. Endret 11. mars 2010 av teikela Lenke til kommentar
Crispin_InnleggNO Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Jeg har også hatt mye problemer, men ting har fungert de siste dagene, og jeg fikk spilt en del timer i sist uke også. Det er absolutt et poeng at ting har vært ustabilt, og ikke godt nok. Men slike problem som dette er ikke fryktelig uvanlig, og ting ordnet seg etter et par dager - slik har det alltid vært i pc verden. Så dette du skriver blir litt useriøst, du overdriver og det blir litt vanskelig og ikke svare frekt. Du er den første jeg har hørt om som rett og slett ikke får spilt. Ja det er ingen som nekter for problemer, men jeg har ikke hørt om noen andre som rett og slett ikke får spilt, spillet er ikke defekt, de har server\whatever problemer. I en perfekt verden hadde ikke slike ting vært tolerert eller skjedd i det hele tatt, men velkommen til virkeligheten. Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg tror de aller fleste med litt erfaring innen spill industrien vil oppfatte dette som barnslig sutring, no offence. Lykke til med å heve kjøpet, det hadde vært stilig viss du klarte det, hadde vært en fin trend, satt litt mer press på utviklerne\utgiverne. Det kan godt være jeg tar feil, og at det er en hel hau av folk som ikke får spilt, da må du gjerne vise meg hvor døra står, etter det noe unødvendige krasse innlegget. Endret 11. mars 2010 av Crispin Lenke til kommentar
NisseN2k Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) I en perfekt verden hadde ikke slike ting vært tolerert eller skjedd i det hele tatt, men velkommen til virkeligheten. Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg tror de aller fleste med litt erfaring innen spill industrien vil oppfatte dette som barnslig sutring, no offence. No offence taken, og takk for innlegg. Jeg synes derimot holdningen din er litt for slapp ovenfor feil og mangler. Det blir helt feil, etter min mening, å kamuflere inn feil og deffekter i fraser som: "slik har det alltid vært i PCverden". Det blir for enkelt. For å sette det litt på spissen(vennligst ikke sitèr metaforen i senere poster, den er ment på fleip): Det blir det samme som å kjøpe en ny bil der motoren ikke starter og man sier til seg selv: Jaja, den starter vel snart, den må bare godgjøre seg litt (noen uker), for sånn har det jo alltid vært. Vi som forbrukere har mye makt og bør ikke tolerere slikt. Jeg kan (til nød)finne meg i serverproblemer de første dagene, men nå har det gått syv dager uten bedring. Dessutten er dette et gjentakende problem. Akkurat samme problem med forrige BF. De jeg spiller sammen med har akkurat samme problem som meg. Enten "Could not connect to EA, try again", får ikke spilt i det hele tatt, eller når vi omsider kommer inn blir kasta ut av punkbuster (et kjent problem). Alle disse problemene i tillegg til crash-to-desktop issuet. Se linken under for folk som ikke får spilt i det _hele tatt_: http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archive/2010/03/07/battlefield-bad-company-2-server-update-2010-03-07.aspx?PageIndex=11#comments Jeg tar spilltiden min seriøst da gaming er min hobby og akter ikke "jobbe gratis" som betatester for EA/DICE når jeg setter meg ned for å dyrke min hobby. Edit: trykkleif Endret 11. mars 2010 av teikela Lenke til kommentar
Licht Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Det er verdt et forsøk å ta turen innom Spaceworld - verste som kan skje er tross alt at de ikke vil la deg returnere og få pengene igjen når forseglingen er brutt, og (mest vesentlig) keyen er registrert. Det høres ut som om du har hatt ekstrem uflaks når det gjelder spilling online - når authentication serveren gikk ned rundt primetime de første dagene etter release var det et ganske unisont problem, men per nå ser det ut til at eventuelle problemer stort sett er PB/UAC/brukernettverks-relaterte. Serverne jeg frekventerer er stort sett smekkfulle døgnet rundt, så noen må det jo være som har fått spillet til å virke. Punkbuster fungerer så og si aldri uten minst en manuell reinstallasjon og litt hopping gjennom ringer derfra, BC2 er ikke noe unntak i så måte. Jeg er langt mer lei EvenBalance sitt ønske om å gjøre PB til en dypt integrert del av OS-et - til tross for at det åpenbart ikke er en god idé å la slik venstrehåndskoding være integrert i noe som helst - enn av Dice og EA. Endret 12. mars 2010 av Zealuu Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Litt usikker på hvor problemet ligger når du sier du kun har fått spille 1 time online, og en hel del på leaderboard har klokket inn 100 timer eller mer... Hadde jeg hatt en slik jobb og fått den reklamasjonssaken på mitt bord hadde det blitt rimelig kort prosess, for å si det slik. Selv har jeg spilt mer eller mindre problemfritt siden mandag, og det kunne ikke falle meg inn å be om reklamasjon på denne perlen av en shooter B) Edit: Ser jeg virker noe krass her... Men fra et rent praktisk økonomisk ståsted skal det rimelig mye til for å få reklamasjon på et produkt som er identisk med et tilsvarende produkt som brukes flittig og mye av et 5-6 sifret antall andre mennesker. (Er minst 30000 mennesker som har klokket inn mer enn et døgn timer ingame...) Endret 12. mars 2010 av Ehtirno Lenke til kommentar
NisseN2k Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Edit: Ser jeg virker noe krass her... Men fra et rent praktisk økonomisk ståsted skal det rimelig mye til for å få reklamasjon på et produkt som er identisk med et tilsvarende produkt som brukes flittig og mye av et 5-6 sifret antall andre mennesker. (Er minst 30000 mennesker som har klokket inn mer enn et døgn timer ingame...) Krasse innlegg er like velkomne som andre. Har til og med fri idag og har akkurat forsøkt å logge meg på. Umulig. "Failed to connect to EA". Det kan virke som om det fungerer fint hos noen, men umulig hos andre. Ser ut som 360-spillerene sliter mest i følge linken i forrige post. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Anbefaler deg å prøve å returnere spillet. Dersom det ikke går kan du kanskje klage til EA Norge (eller hvem som nå er distributør), alternativt sende inn en klage til forbrukerombudet. Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg er enig med trådstarter om at produktet har sine (til dels store) problemer (les rantingen min i andre tråder), men jeg regner med at DICE og EA kommer til å fikse dem. Hva med å bare legge spillet på hyllen noen dager? Spill noe annet enn så lenge og begynn med BC2 om en liten stund, etter at de værste problemene er fikset. Det er i alle fall min plan. Det burde være mange andre spill du kan spille i mellomtiden. Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Har til og med fri idag og har akkurat forsøkt å logge meg på. Umulig. "Failed to connect to EA". Det kan virke som om det fungerer fint hos noen, men umulig hos andre. Ser ut som 360-spillerene sliter mest i følge linken i forrige post. Dumt spørsmål kanskje, men har du åpnet for de riktige portene i en evt. router? Ref: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-pc-beta/880954-bfbc2-port-information.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå