mcgroven Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kan uavhengige utviklere stå foran et virkelig gjennombrudd, eller er de i ferd med å bite seg selv i halen? Les hele saken Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Vekst er et klart tegn på sammenbrudd. Virker ikke som han der ser så mye annet enn 2D Boy. Endret 10. mars 2010 av Avien Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Skal bli spennende å se om mindre utviklerne kan påvirke den digitale distribusjonen til å bli det vi forbrukere hadde håpet. For slik det er nå så er det minimal forskjell på digital og butikk. Grunnen er nok å finne i det han nevner her utgivere henger igjen i en gammel modell, der det å få spillene ut i butikk er en veldig viktig faktor. I en verden der uavhengige utviklere bruker Internett som distribusjonskanal er denne problemstillingen uaktuell, likevel blir det nettopp et problem når utgivere fortsatt har den gamle modellen som sitt ideal. At prisene i digitale butikker er kunstig høye for å ikke utkonkurrere de fysiske butikkene. Men det litt merkelige er at omtrent er motsatt pr i dag Det har kommet noen gode spill fra uavhengige utviklere i de siste årene, de som har funnet veien til min pc er bl.a Audiosurf, Mount & Blade, World of Goo, Machinarium og Torchlight. Når prisen er hyggelig, $10-25, så forventer jeg ikke nødvendigvis det samme. I alle fall ikke når det kommer til hvor mange timer/mye morro jeg får ut av spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå